Uprava policije Ministarstva unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona apeluje na građane da prilikom komunikacije putem SMS poruka, aplikacija, društvenih mreža, e-mailova i slično, dodatno obrate pažnju u slučaju ustupanja svojih ličnih podataka nepoznatim osobama ili subjektima. Naime, u proteklom periodu zabilježeni su slučajevi prevara koje se tiču zloupotrebe ličnih podataka, naročito brojeva bankovnih kartica, te krađe ili pokušaja krađe podataka putem lažnih transakcija.
Posljednji slučajevi prevara ili pokušaja prevara izvršeni su putem SMS poruka u kojima se od građana traži ustupanje ličnih podataka radi navodnog dostavljanja pošiljke – paketa. Građani dobiju poruku da je pošiljka stigla u skladište, ali da nije mogla biti uručena zbog nepotpunih podataka, te se od njih traži ažuriranje adrese. U poruci se često nalazi link koji vodi na stranice koje izgledaju kao stranice BH pošte ili brze pošte, ali su zapravo lažne i kreirane radi prevare. Kada žrtva popuni podatke, traži se broj bankovne kartice, što nerijetko rezultira otuđenjem novca sa računa žrtve.
Takođe, potrebno je biti oprezan i kod drugih vrsta prevara, na koje je Uprava policije već upozoravala, poput prevara putem društvenih mreža, lažnih ponuda za dobitke na kladionicama, nagradnim igrama, kao i internet prevara na platformama za kupoprodaju. Prevaranti koriste komunikacijske aplikacije za kontakt sa žrtvama, tražeći lične podatke i brojeve bankovnih kartica, što dovodi do krađe novca.
Kako se zaštititi od prevara?
- Ne otvarajte linkove nepoznatih ili neprovjerenih stranica.
- Ne dijelite svoje lične podatke bez dodatnih provjera.
- Ne upisujte broj bankovne kartice na stranice do kojih vodi sumnjiv link.
- Ne pozivajte nepoznate inostrane brojeve i ne uplaćujte novac nepoznatim osobama.
U svim slučajevima prevare, pokušaja prevare ili sumnjivih aktivnosti, građani se pozivaju da odmah obavijeste nadležnu policijsku stanicu ili pozovu besplatni broj policije 122.