Jedna je taksi firma u Bangkoku, suočena s izazovima pandemije i nedostatkom posla i vozača, odlučila privremeno pronaći drugu namjenu za svoju flotu automobila.
Pandemija koronavirusa pogodila je cijeli svijet, a svaki se sektor i svaka kompanija s njome nose kako najbolje znaju – svatko je na svoj način morao pronaći izlazak iz krize, alternativni izvor prihoda i namjenu za imovinu koja se u pandemijskim uvjetima ne može koristiti kao prije. Možda i najčudniji primjer promjene fokusa i prihvaćanja sasvim drugačijeg poslovnog modela dogodio se jednoj taksi kompaniji u Bangkoku.
Tamošnji prijevoznik Ratchaphruek Taxi Cooperative jedan je od onih koje je zatvaranje ekonomije snažno pogodilo. Osim smanjenja broja turista i samim time nestanka potražnje za uslugama, sada su suočeni i s nedostatkom radnika. Njihovi su se brojni vozači, naime, vratili u svoja rodna mjesta u ruralnim dijelovima Tajlanda, dok je taksi prevozniku na raspolaganju ostao veći broj nekorištenih automobila. Za neke od njih imaju i kredite koje i dalje moraju plaćati, pa su se okrenuli – poljoprivredi.
Kao zadnju opciju za iskoristiti ove automobile vidjeli su mogućnost da ih pretvore u baštu. Kad već zauzimaju prostor na parkiralištu, zašto na njima ne bi uzgajali povrće? Ova neobična ideja pretvorena je u novi poslovni model, u kojem deseci nekorištenih vozila (većinom tipa Toyota Camry) na krovu i haubi ima vodonepropusnu ceradu, podlogu od bambusa i maleni vrt.
Na dojučerašnjim taksijima tako se uzgajaju čili papričice, patlidžani i tikvice, a tu i tamo se može vidjeti i poneka žaba koja skakuće od lokve do lokve, također na autima. Uzgojeni plodovi služe primarno za prehranu njihovih radnika, a višak se nadaju prodati na lokalnoj pijaci, kako bi preživljavali dok se turizam ne vrati u Bangkok.