Stanovnici lukavačke općine, odnosno pretplatnici kablovskih TV operatera, već drugu godinu zaredom nalaze se ni krivi ni dužni usred pravog malog rata koji vode firme „BHB CABLE“ i „ELTA MT“. Uprkos tome što redovno plaćaju pretplatu, nerjetko se dešava da pretplatnici budu isključeni sa kablovske mreže ili da im kablovi koji vode od razvodne kutije do ulaza u stan ili kuću budu presječeni od strane radnika kablovskih operatera. Kao razlog isključenja navodi se neizmirenje dugova prema kablovskim operaterima. Kome se obratiti za pomoć? Koga kontaktirati? Na ta pitanja često nema odgovora jer gradske vlasti su totalno nezainteresovane za ovaj slučaj.
Ekipa SodaLIVE.ba portala već duže vrijeme pokušava doći do konkretnih informacija o ovom slučaju. Kao što je bilo logično, prvo smo se obratili direktoru „BHB CABLE TV“, gospodinu Harisu Redžepagiću u namjeri da od njega čujemo informacije iz prve ruke. Nažalost, naši pokušaji da dobijemo bilo kakvu informaciju završili su neuspješno. Ne možemo poreći činjenicu da je gospodin Redžepagić zahtjevao da mu se obratimo pismenim putem, odnosno da mu pitanja postavimo putem emaila. Ma kako to nekome zvučalo, mi smatramo da takav sistem intervjuisanja danas praktikuju samo režimski mediji te da se iz takvih intervjua, odnosno odabranih pitanja na koje će se odgovoriti ne može puno toga saznati niti se građanima može pružiti ispravna informacija.
Krenuli smo dalje i uspostavili kontakt sa kablovskim operaterom „ELTA MT“.
Naša ekipa boravila je danas u Tuzli, u centrali firme „ELTA MT“. Dočekao nas je direktor firme Muhamed Tokača sa kojim smo obavili razgovor a koji u nastavku prenosimo u cjelosti.
SodaLIVE: Gospodine Tokača, možete li nam za početak reći kako i kada je došlo do problema između kablovskih operatera „ELTA MT“ i „BHB CABLE TV“?
ELTA MT i firma “TELEFONKOMERC” koja je u vlasništvu Branka Tomičevića, napravili su ugovor o osnivanju zajedničkog kablovskog TV sistema u Lukavcu u odnosu vlasništva 50% naprema 50%. Dogovoreno je da se izgradi zajednička mreža te da obje firme budu upisane na urbanističkoj, građevinskoj i upotrebnoj dozvoli. Izvođač radova bila je firma „TELEKOMERC“ i sve je savršeno funkcionisalo dok ova firma svoj udio nije prodala firmi „BHB CABLE“. Mi smo dali saglasnost da „BHB CABLE“ preuzme sve pravne, ekonomske i ostale stvari te je u skladu sa time i postupljeno. Međutim, 2006. godine dolazi do problema kada „BHB CABLE“, da li zbog nedostatka finansijskih sredstava ili iz nekih drugih razloga, odlučuje da počne bukvalno krasti korisnike od nas i tako oštete moju firmu. U početku smo sve to s nevjericom posmatrali jer nismo mogli vjerovati da oni na takvo nešto mogu čak i da pomisle, a kamoli da naprave. U tom nekom prvom valu sebi su prisvojili nekih 180 korisnika a kasnije i više. Mi smo nakon izvjesnog vremena počeli da isključujemo sa mreže sve naše korisnike koji nisu plaćali pretplatu. Tek tada su na površinu isplivali svi problemi jer korisnici do tada nisu ni znali da problem ustvari postoji. Odgovorno tvrdim da bi kablovska mreža u Lukavcu mogla biti mnogo bolja i kvalitetnija te da bi mogla ponuditi internet, digitalne kanale itd. samo da se radilo pošteno i po sklopljenom osnivačkom ugovoru.
SodaLIVE: Građani Lukavca zbunjeni su nastalom situacijom i mnogi ne znaju više ni kome da se obrate za pomoć ili savjet. Šta ste, konkretno, vi iz ELTA MT uradili na informisanju građana Lukavca o aktuelnoj situaciji?
Jedini način o informisanju građana Lukavca koji nam je preostao je putem letaka, odnosno saopštenja u kojima ih informišemo o svemu što se dešava.
SodaLIVE: U posljednje vrijeme dolazi i do presijecanja antenskih kablova kod pojedinih korisnika. Na info-kanalu „BHB CABLE TV“ možemo pročitati obavještenje kako „nelegalno presijecanje kablova“ vrše radnici „ELTA MT“? Da li je to tačno i o čemu se radi?
Korisnici koji ne plaćaju račune isključuju se preko razvodnih kutija koje su u stambenim zgradama smještene na stubištu sve dok ne izmire svoja dugovanja. Međutim, kada naši radnici ponovo dođu na lice mjesta i vide da se korisnik ponovo priključio, mi to smatramo krađom i krivičnim djelom. U tom slučaju mi imamo pravo na samopomoć i oduzimanje predmeta kojim se vrši krivično djelo krađe, odnosno odrežemo kabal sproveden od razvodne kutije do ulaza u stan. Cijena tog komada kabla je maksimalno 2-3 KM, a nakon što korisnik izmiri svoje obaveze i dugovanja mi besplatno instaliramo nove kablove od razvodne kutije od ulaza u stan.
SodaLIVE: A šta se dešava ako, recimo, radnici „BHB CABLE“ dodju na lice mjesta i vrate taj isti kabal, odnosno izvrše ponovno priključenje korisnika na kablovsku mrežu?
U tom slučaju „BHB CABLE“ je saučesnik u krađi.
SodaLIVE: Na info kanalu „BHB CABLE TV“ možemo pročitati i to da je u cijeli slučaj sada upletena i firma „TX TV“. Ko su oni ustvari i kako su sada i oni upleteni u cijeli slučaj?
“TX TV” je preduzeće sa kojim mi imamo partnerske odnose. Za nas odrađuju neke stvari u smislu ustupanja radne snage ili vozila kada je to neophodno. Realno gledajući, oni su konkurentska firma i postoje realne šanse da „TX TV¨ postane konkurent na tržištu i „BHB CABLE“ i nama.
SodaLIVE: Šta za kraj možete poručiti građanima Lukavca? Kada će se cijela ova situacija riješiti i kada ćemo znati ko je u pravu – “BHB CABLE” ili “ELTA MT”?
Zbog sporosti pravosudnog sistema u Bosni i Herecegovini, teško je precizirati kada će sve ovo da se riješi. Naša želja je da to bude u što skorije vrijeme da bi građani Lukavca konačno mogli biti mirni što se tiče ovog problema.
U prilog ovog intervjua postavit ćemo i dokumente koje smo dobili od gospodina Tokače.
Mi se iskreno nadamo da će i direktor „BHB CABLE TV“ iz Lukavca, gospodin Redžepagić, uskoro pristati na direktan intervju za naš portal i da ćemo imati i drugu stranu priče.
U galeriji ispod možete pročitati:
- Pismo korisnicima od strane Elta-MT
- Pismo načelniku od strane Elta-MT
- Pismo Općinskom vijeću Lukavac
- Ugovor između Elta-MT i BHB-a
[nggallery id=17]
Ukoliko vam slike nisu jasne, izaberite ove linkove:
- Pismo korisnicima prvi dio
- Pismo korisnicima drugi dio
- Pismo načelniku prvi dio
- Pismo načelniku drugi dio
- Pismo Općinskom vijeću
- Ugovor prvi dio
- Ugovor drugi dio
(SodaLIVE.ba)
Nemam ovih problema oko kablovske,jer je nemam,ali gospodinu Tokaci hvala sto se bar udostojio primiti osobu sa ovog portala i odgovoriti na postavljena pitanja.
najbolje nek oni smotaju te svoje kablove i jedni i drugi i nek se nose , oni svoje svadje rjesavaju preko ledja svojih korisnika , lijepo kupis antenu i na balkon 🙂 pa sta ima , ionako njihov izbor kanala je katastrofa .
upravu si za izbor kanala, a i za ono motanje kablova…
isto to je jedan nas policajac reko onim crncima iz KBR, kad ih je vidio kako pisaju iza trafo stanice.
Koliko se mjesecno placa ta kablovska TV?
Magic
Oko 8 maraka , 24 programa , od toga vecina stranih …
Ovo nije komentar na rad operatera Elta-MT već kritika za nerad i neprofesionalnost operatera BHB CABLE Lukavac.Njihovo bahato i nekorektno ponašanje nedavno je izazvalo gnjev pretplatnika MZ Gnojnice. Pored stalnih pritužbi na loš signal i kvalitet programa i pored cijene od 7 km oni su povećali cijenu pretplate na 9 km bez bilo kakve najave i obrazloženja iako smo ugovorom vezani za cijenu od 7 km. Oni su dakle drsko prekršili ugovor pri čemu su pretplatnici prinuđeni potražiti pravnu pomoć i najvjerovatnije raskinuti svaku saradnju. Ovo je klasična pljačka po riječima građana gdje će vjerovatno uslijediti i tužba. NAPOMINJEMO da za svo ovo vrijeme korištenja njihovih usluga mi još uvijek jedva raspoznajemo likove na kantonalnoj televiziji.