fbpx
Ad image

Održan sastanak o Elaboratu umreživanja ustanova osnovnog i srednjeg obrazovanja

10 min. za čitanje

U uvodnom izlaganju predstavnici Vlade Tuzlanskog kantona su predstavnicima općina zahvalili na iskazanom interesu i prisustvu radnom sastanku, nakon čega je prezentiran proces kreiranja Nacrta, te izložen kratki osvrt na trenutno stanje u osnovnom i srednjem obrazovanju na području Tuzlanskog kantona.

Predstavnici općina su u diskusiji prezentirali specifčnosti svake od lokalnih zajendica, te ukazali na određene aspekte o kojima se treba posebno voditi računa prilikom pripreme Prijedloga Elaborata i njegove realizacije. Posebna pažnja je posvećena problematici prijevoza učenika, obliku, ali i načinu ophođenja prijevozničkog osoblja prema djeci. Kada je ova problematika u pitanju istaknuto je da bi idealno bilo organizirati školski prijevoz djece.

U narednom periodu lokalne zajednice će svoje izjašnjenje, prijedloge i sugestije o Elaboratu u pismenoj formi dostaviti Ministarstvu obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK, koje će ih u skladu sa njihovim opravdanostima nastojati ugraditi u Prijedlog Elaborata, istakla je ministrica obrazovanja, nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona Nađa Avdibašić Vukadinović.

Osim Ministrice današnjem sastanku u ime Vlade Tuzlanskog kantona prisustvovali su predsjednik Komisije za izradu Nacrta Elaborata Mirsad Bakalović i predsjednik Komisije za utvrđivanje činjeničnog stanja u školama, a ujedno i direktor Pedagoškog zavoda Tuzla Adem Šehidić.

U nastavku Vam donosimo dio elaborata koji se odnosi na općinu Lukavac:

OPĆINA LUKAVAC

Na području općine Lukavac nastavni proces se organizira u osam osnovnih i tri srednje škole. U školskoj 2010/11. godini u osnovnim školama bilo je upisano 4.014 učenika što je u odnosu na školsku 2005/06. godinu manje za 1.024 učenika ili 20,32%. Procentualno najveći pad broja upisanih osnovaca u posmatranom periodu zabilježen je u OŠ „Puračić“ Puračić 24,93%, zatim slijedi OŠ „Prokosovići“ Prokosovići 24,84%, OŠ „Lukavac Mjesto“ Lukavac 24,33%, OŠ „Gnojnica“

22,14%, OŠ „Dobošnica“ Dobošnica 19,62%, OŠ „Lukavac Grad“ 17,48%, OŠ „Turija“ Turija
16,17% i JU OŠ „Poljice“ Poljice 10,81%. Niti u jednoj osnovnoj školi u posmatranom periodu nije
zabilježen rast broja upisanih učenika.

Prema demografskim pokazateljima trend smanjenja broja učenika na području općine Lukavac i dalje će se nastaviti. Prema podacima, u toku školske godine, upiše se između 350 i 380 prvačića, tako da u narednom periodu, broj učenika na području općine Lukavac neće prelaziti 3.500.

Prijedlog mjera

Prestankom rada područne škole u Berkovici (OŠ “Gjnojnica” Gnojnica) učenicima bi se omogućili bolji uslovi za realizaciju odgojno-obrazovnog procesa, a nastavu bi realizirali u čistim, a ne kombinovanim odjeljenjima. U školskoj 2011/12. godini u ovom objektu formirana su dva odjeljenja i to trojna kombinacija sa ukupno 16 učenika (I, III i V) i dvojna kombinacija od 16 učenika (II i IV). Učenici bi na stavu pohađali u školskom objektu u Gnojnici u kome se ne bi formirala prekobrojna odjeljenja niti odjeljenja ispod minimuma propisana standardima.

Nastavu u područnoj školi Kruševica organizirati do IV, a ne do V razreda. Ovim prijedlogom mjera u ovoj područnoj školi bi se umjesto dvojne i trojne kombinacije, formirale dvije dvoje kombinacije, a učenici V razreda imali bi priliku da u čistim odjeljenjima i boljim prostornim uslovima prate zahtijevnije nastavne sadržaje.

Zbog zakonskog osnova pripojiti OŠ „Gnojnica“ osnovnoj školi u Dobošnici na način da škola u Gnojnici bude područna škola u kojoj bi se odgojno-obrazovni proces organizirao do devetog razreda. Na taj način se ne bi gubila osnovna funkcija škole, a nastavno osoblje bi se na efikasniji način mogao rasporediti.

Prestankom rada područnih škola u Šižju, Srednjoj i Gornjoj Dobošnici unaprijedio bi se odgojno-obrazovni proces. Škola u Dobošnici u školskoj 2011/12. godini bi imala 13 odjeljenja i zajedno sa školskim objektima u Gnojnici i Kruševici imala ukupno 26 odjeljenja. Prestankom rada područnih škola u Sižju, Srednjoj i Gornjoj Dobošnici 50 učenika u tekućoj školskoj godini ne bi bilo raspoređeno u kombinovanim odjeljenjima. Tako je u Srednjoj Dobošnici formirana četvorna kombinacija sa ukupno 13 učenika. U Sižju 8 učenika su raspoređeni također u četvornoj kombinaciji, a u područnoj školi u Gornjoj Dobošnici formirana je trojna i dvojna kombinacija sa ukupno 29 učenika. Za prijevoz učenika osigurala bi se sredstva u iznosu od oko 9.300 KM.

Prestankom rada područne škole u Šikuljama učenici iz ovog područja bi imali mogućnost pohađanja nastave u heterogenijim odjeljenjima u područnoj školi u Huskićima, a ne u četvornoj kombinaciji koja je formirana u školskoj 2011/12. godini. Osim toga, ovim bi se u narednom periodu izbjegla mogućnost formiranja trojnih kombinacija u područnoj školi u Huskićima.

Prestankom rada područnih škola u Donjem Bistarcu i Modracu učenici iz ovih područja imali bi mogućnost pohađanja nastave u čistim odjeljenjima i uslovnijim objektima, sa opremljenijim i savremenijim nastavnim sredstvima i učilima. I u školskoj 2011/12. godini u područnoj školi u Modracu i Donjem Bistarcu formirane su četvorne kombinacija sa ukupno 13, odnosno 12 učenika.

Područnu školu u Bokavićima organizirati kao područnu četverorazrednu školu. U školskoj
2011/12. godini formirana su dva odjeljenja viših razreda i to VII8 i VIII8 sa 15, odnosno 17 učenika. Npr. da je do ovakve organizacije odgojno-obrazovnog procesa došlo u tekućoj školskoj godini u objektu centralne škole u VII8 formirala bi se 3 odjeljenja (broj odjeljenja ne bi smanjio), ali bi prosječan broj učenika u odjeljenju iznosio optimalnih 25 učenika, a ne bi iznosio 30 u centralnoj i 15 u područnoj školi. U ovom objektu u tekućoj školskoj godini nisu formirana odjeljenja V, VI, VIII i VIII razreda devetogodišnje osnovne škole. Organizovanjem nastavnog procesa do IV razreda nastavni proces bi se organizirao u jednoj smjeni, pa bi se za utrošak energenata i plaćanje komunalnih usliga izdvojilko manje novca.

Nastavu u Orahovici organizirati do IV razreda, a učenicima sa tog područja osigurati sredstva za prijevoz u iznosu od oko 11.500 KM. Na ovaj način 26 učenika viših razreda imali bi kvalitetniji pristup obrazovanju.

Prestankom rada područne škole u Gornjim Jaruškama učenici bi se omogućili bolji pristupi odgoju i obrazovanju. Naime, i u školskoj 2011/12. godini u ovom obnjektu formirana je četvorna kombinacija od 12 učenika. Kako je broj učenika koji upisuju prvi razred sve manji (u zadnje tri godine upisano je svega 5 učenika), i u narednom periodu u ovom objektu bi se formirala četvorna kombinacija. Kako je ova škola udaljena od objekta centralne škole, najbliža škola udaljena je na oko

4 km u Treštenici. Učenicima bi se osigurao prijevoz u godišnjem iznosu od oko 4.300 KM. Napominjemo da učenici viših razreda također nastavu pohađaju u Treštenici, a ne u objektu centralne škole.

Zbog zakonskog osnova pripojiti OŠ „Turija“ Osnovnoj školi „Prokosovići“, na način da se škola u Turiji organizira kao područna devetorazreda škola, a da pravni subjektivitet zadrži OŠ
„Prokosovići“. Na ovaj način bi se na kvalitetniji način rasporedilo nastavno osoblje, a škola bi imala
ukupno 36 odjeljenja.

Nastavu u Vasiljevcima organizirati do IV razreda, pri čemu bi se učenicima viših razreda omogućio kvalitetniji pristup obrazovanju (16 učenika). Ovim bi se izbjeglo formiranju četvorne kombinacije u nižim razredima, što bi imalo višestruku korist za učenike sa ovih prostora. Također, nastavu u područnim školama u Tabacima i Devetaku organizirati do IV, a ne V razreda u cilju unapređenja odgojno-obrazovnog procesa.

Predloženim mjerama organizacionog umrežavanja škola općine Lukavac smanjio bi se broj kombinovanih odjeljenja, odnosno učenika koji su nastavu pohađali u kombinacijama i to za 185 ili 41%. Ovim prijedlogom mjera prestala bi potreba za 3 direktora, 3 sekretara, 3 pedagoga, 3 domar- ložača, 2 bibliotekara, 6,5 higijeničara, 4 nastavnika razredne nastave i 4,15 normi kojih realiziraju nastavnici predmetne nastave. Po osnovu plaća i naknada, energetskim i komunalnim uštedama, uključujući i osiguravanje dodatnih sredstava za prijevoz učenika finansijski efekat bi na godišnjem nivou iznosio oko 513.000 KM. Ovim prijedlogom mjera stvorile bi se pretpostavke za kapitalna investiranja u ustanove osnovnog i srednjeg odgoja i obrazovanja na području ove općine.

(SodaLIVE.ba)

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments