fbpx
Ad image

Prihod od putarina 27 miliona KM, dosta veći nego prošle godine

2 min. za čitanje

Prihodi ostvareni od naplate cestarina u FBiH ove godine će zasigurno biti veći u odnosu na prethodnu.

Kako su nam kazali iz JP „Autoceste FBiH“, u 2021. godini ostvareni su prihodi u iznosu od 44.712.090,26 KM, s uključenim PDV-om.

Kada je riječ o prihodima ostvarenim za prvih sedam mjeseci ove godine, oni iznose 27.723.797,60 KM i već je jasno da bi 2022. mogla nadmašiti prošlu godinu.

Ekonomski analitičar Faruk Hadžić kaže za „Avaz“ da cestarine koje se naplaćuju na naplatnim kućicama ulaze u redovni prihod kompanija koje se bave pružanjem usluga na autocestama te da ga, u skladu s tim, raspoređuju za finansiranje različitih troškova.

Međutim, navodi Hadžić, zahvaljujući prihodima od drugih putarina, taj trošak bi bh. građanima mogao biti simboličan na godišnjem nivou kupovinom vinjeta.

“Autoceste FBiH”, ali i “Autoceste RS”, dobivaju značajan iznos finansijskih sredstava po osnovu drugih putarina na gorivo. Taj novac je posljednjih godina ulazio u njihove prihode i, barem za sada, prema finansijskim izvještajima, nije u tolikoj mjeri trošen, što u principu ostavlja jednu mogućnost da “Autoceste FBiH” i “Autoceste RS” mogu ukinuti naplatu plaćanja cestarina na naplatnim kućicama i da to ni u kojem slučaju neće ugroziti njihovo finansijsko poslovanje – smatra Hadžić.

Izdavanje vinjeta

Preduzeća bi i dalje imala velike prihode, čime praktički mogu građanima u BiH pružiti uslugu besplatne vožnje autocestama.

– Ako se već želi na neki simboličan način riješiti to pitanje, da se kaže, evo, ok, plaćate nešto, postoji mogućnost da se građanima u BiH prilikom registracije naplati neka simbolična vinjeta od 10 ili 20 KM godišnje i da na taj način stanovnici u BiH imaju skoro besplatno korištenje autocesta – kaže Hadžić.

Strani državljani

Hadžić dodaje kako bi se vinjete mogle prodavati na graničnim prijelazima za strane državljane, čime bi “Autoceste FBiH” i “Autoceste RS” došle do dodatnih prihoda.

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments