Objavom statistike za decembar kompletirani su podaci za 2018. godinu pa se i zvanično može objaviti da je protekla godina bila rekorderska za avio saobraćaj u Bosni i Hercegovini. Rekordan broj putnika zabilježila su tri aerodroma, Tuzla, Sarajevo i Banjaluka što je na kraju rezultiralo i rekordnim brojem putnika na nivou BiH. Ukupno je zabilježeno 1.695.888 putnika što je u odnosu na 2017. godinu više za 138.765 putnika, odnosno 8,91%.
Sarajevski aerodrom je početkom decembra prvi put premašio milion putnika i do kraja godine dostigao 1.046.635 putnika, što je povećanje za 9,3%.
Novi godišnji rekord zabilježila je i Banja Luka sa 36.180 putnika što je za 73,4% više u odnosu na 2017. godinu. Nagla ekspanzija Banja Luke rezultat je saradnje sa kompanijom Ryanair koja je od novembra otvorila tri redovne linije.
Mostar je takođe dobio tri redovne linije, ostvario saradnju sa kompanijama Croatia airlines i Eurowings ali sve to nije moglo da kompenzira smanjenje broja čarter linija. Godinu je okončao sa 28.463 putnika što je za 34% manje nego u 2017. godini.
Novi rekord Aerodroma Tuzla
Sa 584.610 putnika Aerodrom Tuzla je ostvario novi rekord i povećanje za 9,2% putnika više nego u 2017. godini. Rekord je ostvaren uprkos činjenici da je Wizz Air značajno smanjio obim poslovanja po završetku ljetne sezone letenja. Iz tog razloga Aerodrom je u tri uzastopna mjeseca zabilježio pad broja putnika u odnosu na iste mjesece 2017. godine pa je tako u oktobru pad bio za 2,8%, u novembru čak 17,8% i u decembru 2,1%.
O razlozima koji su Wizz Air rukovodili da smanji obim poslovanja, ukine četiri redovne linije, smanji broj letova na preostalim linijama, možemo samo nagađati. Ipak, indikativna je izjava direktora Wizz Aira Jozsefa Varadija u decembru prošle godine, koji je u povodu isticanja ugovora sa Aerodromom Tuzla u novembru ove godine, rekao:
– Mislim da je Tuzli (aerodromu) u interesu da Wizz Air nastavi sa svojim letovima. Nadam se da će Tuzlanski aerodrom prepoznati tu poslovnu priliku.
Iz ove izjave se može naslutiti da je Wizz Air imao razloga da sumnja u interes Aerodroma za saradnju ali se nadamo da su u međuvremenu sumnje otklonjene, a tome u prilog govori i činjenica da je Wizz Air prije nekoliko dana objavio da traži kabinsko osoblje za Bazu Tuzla.
Novo osoblje nagovještava dolazak trećeg aviona ali i ono što je još bitnije, spremnost Wizz Aira da se suprostavi nastojanju kompanije Ryanair da poremeti dominaciju Wizz Aira na LCC tržištu u BiH. Borba za putnike neće biti nimalo laka jer Ryanair napadno iz Banja Luke duplira linije koje Wizz Air ima iz Tuzle.
Nadajmo se da će uspješno poslovati oba aerodroma ali ako neko u sukobu ovih kompanija treba da pobjedi, lokal patriotizam nam kaže neka to bude Tuzla.