Naglasio je da se u BiH rekonstruišu isključivo saobraćajnice, autoputevi i parkinzi za automobile.
“S druge strane, nismo ravnopravni u odnosu na vozače automobila, jer su oni zaštićeni debelim čelikom, dok je naša jedina prava zaštita, da sigurno vozite i pazite na sebe” – objasnio je.
Dakić navodi da je najviše biciklista u naseljenim mjestima te ljudi prije svega koriste bicikl kao prijevozno sredstvo.
” Predstavnici lokalnih vlasti bi trebali da shvate da bicikl nije nešto što smeta na putu ili sredstvo za rekreaciju, već da se radi o prijevoznom sredstvu koje će u budućnosti da zauzme ravnopravniju ulogu” – dodao je.
Dovoljno je reći, ističe Dakić, da je u Kopenhagenu procent putovanja koji se u toku dana ostvari biciklom oko 40 posto.
Predstavnici Centra za životnu sredinu pokušavaju da lokalnim, entitetskim i državnim vlastima približi potrebu razvoja biciklizma u BiH.
Dodaje da oni prate sva dešavanja oko izrade strateških i planskih dokumenata iz oblasti prometa te posebno biciklističkog.
Kada je u pitanju član 102. Zakona o sigurnosti u saobraćaju na putevima BiH, koji definiše obavezno nošenje kacige za sve dobi i u svakom trenutku u prometu, Dakić kaže da samo jedna zemlja od 25 analiziranih zemalja je ovako definirala ovaj član.
“Prije gotovo tri godine pokrenuli smo inicijativu za izmjenu i dopunu tog člana i uskoro bi trebalo da se usvoje izmjene koje smo predlagali. Izmijenjen član 102. bi trebao da glasi da vozač bicikla kao i osobe koja se prevoze tim vozilima moraju pravilno koristiti zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje na javnom putu van naseljenog mjesta, a u periodu od prvog sumraka do potpunog svanuća, kao i danju u slučaju smanjene vidljivosti, vozač bicikla mora pravilno koristiti i svjetloodbojni prsluk ili odgovarajuću opremu koja osigurava adekvatnu uočljivost vozača bicikla ili bicikla” – objasnio je Dakić.
Generalna direkcija za životnu sredinu Evropske komisije je 2002. godine pokrenula kampanju “Evropska sedmica mobilnosti“ koja je ove godine organizovana u više od 2.000 gradova širom svijeta.
Ovogodišnji slogan Evropske sedmice mobilnosti “Čist zrak – ti si na potezu!” oslikava moć koju stanovnici gradova imaju u vezi s osiguravanjem čistijeg zraka te ukazuje da svako može lično uticati na kvalitetu zraka u gradovima i to putem samo malih promjena u svakodnevnoj rutini, poput one da na posao idemo biciklom, pješke ili javnim prijevozom umjesto automobilom.
U Turskom Lukavcu je svaki dan, sve vise i vise nekih vehabija po putu…ko musica….pretezno na biciklima…ti ljudi,niti znaju u kojoj traci da voze,niti znaju pravila raskrsnice,a o brzini voznje da ne govorim…
Pa mi jedva imamo i normalne puteve (kad su se putevi u lukavcu zadnji put mjenjali ili infrastruktura u širem pogledu).
Glavni putevi su stari kolko i sam grad. Pri takvim uslovima nema šanse da se prave neke biciklističke staze i sl.
Meni, kao vozaču, biciklisti smetaju prilikom krivina i uzbrdica jer tad ne mogu sigurno vršiti obilazak. A o biciklistima koji voze pogresnom stranom ceste da i ne govorim ili o nekim talentima koji ne poznaju pravila raskrsnice pa skreću kao da im je Bog tako naredio, više puta sam se našao u situaciji u kojoj sam moro koristit ABS jer biciklista ne poznaje pravilo desne strane.