Nekadašnja robna kuća Lukavčanka 2005. godine, nakon preuzimanja od strane firme VF promijenila je svoj izgled.
Lukavčani su tada dobili moderan i savremen objekat sa tri kino sale, jedini u regiji. Nedugo nakon toga, zbog nezainteresovanosti kino postaje prošlost, nakon čega slastičarna VF prestaje sa radom.
U nastavku možete pročitati tekst objavljen na stranici studija Zec, koji su radili idejno rješenje objekta koji je trebao biti simbol ovoga grada:
Nekadašnje robne kuće, ponos socijalne izgradnje, bile su locirane u samom urbanom jezgru, epicentru života čaršije. Zbog promjena u političkoj i ekonomskoj situaciji države, te robne kuće postaju napušteni prostori. Menadžment VF-a prepoznaje te prostore kao novi potencijal, te u istim otvara svoje centre. Pozitivni primjeri su Travnik, Sanski Most, Gračanica, a slijede Bihać, Zenica, Doboj….
Uz pozitivnu saradnju „Studia Zec“ (nekadašnji „New Way“) i menadžmena VF-a stara robna kuća Lukavčanka postaje novi VF centar, i to u rekodrnom vremenskom periodu, od 4 mjeseca.
Postojeća robna kuća Lukavčanka pravljena 80-ih bila je u skladu sa tadašnjim arhitektonskim izrazom – slobodnostojeći kubus sa parkingom, ekonomskim prilazom, rampama i formiranim trgom ispred objekta. Kubus je rađen u suspregnutoj konstrukciji i kombinaciji metalnih stubova, greda i AB ploče. Omotan, tada popularnom, modularnom oblogom od plastike – kao odraz dizajna 70-ih. U unutrašnjoj dispozicionoj šemi je tipičan primjer tadašnje organizacije robne kuće. Samoposluga se nalazila na otvorenom i ostakljenom prizemlju, dok su se na gornjim spratovima nalazile trgovine namještaja i tkanina, sve međusobno povezano centralnim vertikalnim stepenišnim jezgrom i pokretnim trakama.
Koncept novog VF-a u suštini ne mijenja namjenu objekta, on ga samo prilagođava novom vremenu u kojem živimo.
Poruka objekta VF u Lukavcu nije u originalnosti forme, nego u prepoznavanju vremena u kojem objekat nastaje.
Ovo je pravi primjer gdje se zabava, potrošnja i slobodno vrijeme spajaju u jedan industrijski sektor. Glavni dio projekta i poslovanja VF centra je hipermarket koji mora biti ujedno i najspristupačniji. Savremeni hipermarket koji nudi i do 20 000 različitih artikala je prije svega jak logistički, skladišno prihvatni prostor. Sam market je već usvojena logika VF-a i naše projektantske kuće.
Market je koloritno utopljen – obojen osnovnom žutom bojom sa naglašenim barkodom kod polaganja keramike, što podstiče kretanje, dakle potrošnju.
Sa dva bočna stepenišna kraka izlazi se na plato prvog sprata, gdje središte zauzima šank koji prostorno dijeli četiri različita ambijenta i atmosfere: tišina_ba, buka_ba, kliker_ba i vidikovac_ba.
Prostori se razlikuju po koloritu, mobilijaru i materijalizaciji, što daje individualni i originalni ambijent svakom od tih prostora, od slastičarne „kliker_ba“ razigranog kolorita do intimnog prostora „tišina_ba“ akcentiranog visokim krošnjama i dojmom šume.
Ovakva podjela prostora omogućava pristup korisnicima svih životnih doba. Tako drvo u „tišini_ba“ nosi atmosferu, a stakleni bojeni okrugli stolovi, stubovi i stolice od „klikera_ba“, cafe-slastčarne prave radost za najmlađe.
Na drugom spratu se nalazi dio marketa, dok su na trećem spratu locirane tri multiplex dvorane, kapaciteta 198/88/48 mjesta, koje čine novinu u ponudi ovakvih gradskih VF-ovih centara. Blenda u foajeu, koja poput razmotanog crno-bijelog filma prikazuje proces stvaranja objekta, likovno i dizajnerski vas priprema za ugođaj filma.
Stara krovna konstrukcija je zamijenjena novim rešetkastim nosačima, što je omogućilo formiranje prostora velike kino sale, a dotadašnji konstruktivni, nosivi stubovi su uklonjeni.
Postojeća, stara stepeništa robne kuće pretvorena su u požarne izlaze, a na svakom spratu obezbijeđen je prateći savremani sanitarni blok.
Fukcija objekta je djelimično uslovila konačnu formu formu objekta, čiji akcenat predstavlja ulazni dio uokviren i naglašen crvenom izlomljenom formom koja se završava nastrešicom na visini od 12 m. Ostatak objekta je obložen staklenim krugovima promjera 50 cm postavljenim na odgovarajućim distancerima od završnog sloja demit fasade.
Ovakav centar prava je mjera za ovaj grad. Maximalna iskorištenost i funkcionalnost, uz dobre namjere, omogućili su stvaranje pravog primjera, kojeg se ne bi zastidjeli ni veći gradovi. To je zasigurno novi reper grada Lukavca, a i regije.
Kino je ukinuto zbog nezainteresovanosti. Da je VF menadzment bio malo pametniji pa da u jedan cosak stavi shishe a u drugi kladionicu i bingo, bilo bi puno.