U rubrici “Vaš stav” našim čitateljima dajemo prostor da iznesu svoj stav kroz tekstove i komentare.
Pozdrav redakciji SodaLive portala.
Prije svega,molim Vas da moje pismo objavite anonimno.
Pohađam jednu od srednjih škola u Lukavcu. Kada sam odlučila da moj odabir bude upravo škola u kojoj sam trenutno maturant, nadala sam se da će mi ona pružiti sve ono što mi treba za daljnje školovanje. Također, nadala sam se da je škola kao što njen naziv kaže ne samo obrazovna nego i odgojna ustanova. Nije bilo tako.
Od početka pa evo sve do zadnje godine školovanja,pružila mi je samo stres,nerviranja i glavobolje. Napomenula bih da sam odlična učenica,ali da je vrijeme koje nam je dato da se spremimo za test il usmeno odgovaranje jako kratko,s tim da ponekad tokom jednog dana imamo više testova iz više različitih predmeta. Jako je teško uskladiti vrijeme sa obavezama,ali i dalje,iako to stalno napominjemo,profesori ne žele shvatiti niti poduzeti bilo šta vezano za to.
Po prirodi nisam osoba koja se žali, ali nakon toliko godina provedenih pod pritiskom jako je teško nastaviti šutjeti.
Obilno gradivo,nerazumijevanje profesora i nedostatak vremena nisu tako veliki problemi poput onog koji ne možemo izbjeći jer se svaki dan susrećemo s njim.
Poznato je da je Bosna i Hercegovina općenito država u kojoj si nitko i ništa ako iza sebe nemaš nekog ko ima novac i/ili mjesto u parlamentu/predsjedničkoj fotelji/advokatskoj kancelariji itd. Znam da je ovo što ja pišem već dobro poznato,ali iako je tako,nitko ne želi progovoriti niti učiniti nešto povodom toga. Pa sad ja vas pitam,zašto draga moja generacijo,ali i ostali(mlađi ili stariji) od nas,zašto se ne možemo izboriti za sebe?
Psovke profesora,pričanje o svojoj djeci/majci/ocu/rođacima u toku nastave nikoga od nas to ne zanima,ali se ipak ne usudimo ništa reći. Razlika u ocjenjivanju između učenika,mada je njihovo znanje isto,drastična je. Ali,nismo svi “babini sinovi”, zar ne ?
Ponašanje profesora prema učenicama,i njihovo dobacivanje na račun izgleda je nedolično. I dalje šutimo,i šutjet ćemo. Dok drugi od nas prave ono što mi nismo.
Pitate se,ako sam toliko pametna,zašto ja nisam nešto poduzela ili zašto je pismo anonimno? Onda se zapitajte,kada je pojedinac bilo šta promijenio i kada se neko drugi izborio za vas u nečemu? Sada vam je jasno.
Šta da očekujemo od države u kojoj je mjerilo uspjeha imati rodjaka u politici ili u drzavnoj instituciji?
Najpoželjniji poslodovac je ponovo drzava, gdje se uhljebljava nesposobna omladina vladajuće kaste.
Također, duševna bijeda koja je nastala ( ili je ona oduvijek bila tu pa samo isplivala?!) poslije rata je dotjerala emotivne i intelektualne vrijednosti na dno u nasoj drzavi.
Anonimni krik djevojke koja traži pravdu je samo kap u more nepravednosti učinjene nad nama. Nad omladinom. Da li ima svijetla na kraju tunela? Vjerujem da ima, prisjetimo se samo proljeca 2014. Idući put, treba ići do kraja.
Mislim da je ovo učenica gimnazije ili ekonomske škole.Učenik sam Elektro-mašinske škole Lukavac i tamo je koliko toliko u redu.Mada, i tamo ima tih nekih ispada s profesorima.Ne objasne dobro pa odlični učenici dobijaju dovoljne ili nedovoljne ocjene.Pogotovu maturantima bude sve strpano u kratko vrijeme da se izbore do kraja do svog završnog maturskog rada, ali to je vrijeme toliko kratko da svake sedmice ima po par ispitivanja u kojima je obilno gradivo.Trebalo bih se nešto promijeniti, ali kao što je djevojka navela u svom pismu: “kada je pojedinac bilo šta promijenio i kada se neko drugi izborio za vas u nečemu?”.
Ja baš imam suprotno mišljenje od ove djevojke. Smatram da su standardi znanja u srednjim školama dosta opali kod ogromne većine profesora, što zbog umanjenog značaja srednje škole u današnjem društvu i komformizma profesora, što zbog nezainteresovanosti i neposvećenosti učenika predmetima koji će biti ključni u njihovom (nadajmo se) daljem obrazovanju. Naravno ima par profesora, makar u mojoj bivšoj školi, koji su ostali istrajni i zadržali neke standarde. Također sam nedavno završio srednju školu, i govorim iz prve ruke. Djevojka je djelimično upravu. Istina je da je nekolicina profesora nedovoljno kvalifikovano da obavlja svoj posao, i da postoje slučajevi nedoličnog ponašanja istih. Ne slažem se da je premalo vremena, i ne slažem se da je preobimno gradivo. U to će se uvjeriti kad (tj. ako) upiše studij.
Ja bi volio da svako napiše ko mu je loš,a ko dobar profesor.Meni je Zijo najbolji u elektro-mašinskoj,a ima onih koji su katastrofa.To su npr.Sevda,Sandra…
U “rasturenim” društvima, kao što je BiH, u opštoj političkoj, privrednoj, kulturalnoj hajdučiji
i školstvo je platilo visoku cijenu. Ovo što se sada dešava su samo”” zatezne kamate”
za “glavnicu” koja će tek doći na red.
i šta sad?
nema dobrog profesora, svi su katastrofa
U Gimnaziji ima profesora koji djecu dijele na one sa sela i one iz grada (prema kojima su blagonakloni). Kažu da će sad da se otvori medicinska škola da bi se uhljebili profesori iz Gimnazije u koju niko više neće dobrim dijelom zbog profesora kojih svakakvih ima i koji pričaju nebuloze na časovima. Nije istina da se interesovanje za Gimnazije smanjilo, pogledajte u Tuzli, već je problem kod profesora i njihovih nejasnih i glupih kriterija, koji su van normi nauke i struke. Sramota
Ne razumijem…djevojka vjerovatno dobila keca i razocarala se u citav sistem. pocela je o obrazovanju, pa o drzavi, pa o ne znam ni ja vise o cemu pise. Kakve veze ima “obilno” gradivo i stele??? Kazes da nisi osoba koja se zali…haloooo sta sad radis!!!Zalis se naravno.
Samo da zakljucim,: kazes “nakon toliko godina provedanih pod pritiskom”…imam osjecaj da ovo nije od juce. Koliko je to godina???…Svi smo mi imali profesore koji pricaju o porodici, autima…i prezivismo….LP