Razloga je mnogo, poput loših puteva, nekulture u saobraćaju, a osnovni je, prema mišljenju analitičara, taj što država ne ulaže u bezbjednost u saobraćaju.
Saobraćajne nesreće postale su svjetski ubica broj jedan, a BiH prednjači među zemljama Balkana, pa i Evrope po broju poginulih u saobraćajkama.
Godišnja stopa smrtnosti u BiH je, precizira Svjetska zdravstvena organizacija, 15 osoba na 100.000 stanovnika, u Crnoj Gori stopa smrtnosti je 11, u Hrvatskoj deset osoba…
Loši putevi u BiH često su razlog zbog kojeg ljudi stradaju u saobraćaju, ni putevi, a ni saobraćajna kultura u zemljama Evropske unije ne mogu se uporediti sa onima u BiH, a tu je i ljudska nepažnja, nepoštovanje saobraćajnih pravila, vožnja u alkoholisanom stanju.
U udesima sve češće živote gube pješaci, a podaci su alarmantni, upozorava portparol Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Irfan Nefić.
“To je nešto što treba da zabrine cijelu društvenu zajednicu. Na području Kantona Sarajevo, u prvih devet mjeseci ove godine imali smo 7.953 saobraćajne nezgode.U tim nesrećama poginulo je 15 osoba. Kada posmatramo strukturu poginulih u saobraćaju, pet vozača, dva putnika i osam pješaka, shvatimo da su pješaci najugroženija kategorija u saobraćaju”, navodi Nefić.
Profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu Osman Lindov objašnjava da nekada za udes nisu odgovorni ni vozači, ni pješaci, često je to neadekvatna saobraćajna signalizacija, ali i niz drugih faktora.
“Ono što moramo da shvatimo jeste da saobraćaj odnosi živote i ako nemama izgrađenu saobraćajnu kulturu u svakom slučaju ćemo doprinijeti da imamo više mrtvih glava na putevima”, upozorava i Lindov i podsjeća da problem nije “od juče”, jer se u bezbjednost u saobraćaju u BIH ulože veoma malo i država bi trebalo da napravi strategije i planove.