Nakon 35 godina rada čuvar putnog prijelaza u Lukavcu rampu će spuštati samo za teretne vozove, jer putničkih više nema. A odavno već, kaže, i broj putnika je manji.
“Bilo je putnika više. I teretni saobraćaj je bio i ovi putnički vozovi. Bilo je više. Žalosno je što je ukinut ovaj voz“, kazao je za N1 Šahbaz Karić, radnik na Željezničkoj stanici Lukavac.
Zadnji jutarnji putnički voz iz Doboja danas nije stigao u Tuzli, jer je otkazan. Za mnoge će putovanje vozom od danas ostati samo lijepa uspomena.
“Vjerujte da sam znala stajati u vagonu. Dijete sam stavila na sjedište. Toliko je bilo krcato i aktuelno prevozno sredstvo. Po mom mišljenju, nije u redu ovo što su uradili“, kazala je Ramiza Kuhinja.
“Bilo je putnika koji su se vozili za Bihać, veza u Doboju za talgo. I tako dalje iz Bihaća i Sarajeva jer je to bilo uvezano. Ostali putnici su bili lokalnog karaktera“, naveo je Mirsad Isić, otpravnik vozova Željeznčke stanice Tuzla.
Vozovi trebaju opstati jer su udobniji, jeftiniji, ekološki prihvatljiviji i rasterećuju drumski saobraćaj, smatraju upućeni.
“Toliko teretnih vozova, nijedan putnički voz. Toliko prihoda ide iz Tuzle Željeznicama FBiH, a prihodi se ne vraćaju. Vozovi se ne uvode, elektrifikacija pruge jedino na TK nije urađena“, rekao je Semir Hadžimusić iz Neformalne grupe „Prijatelji željeznice“ Lukavac.
“Teretni i putnički saobraćaj za TK su žila kucavica iz jednog razloga. Ako uzmemo činjenicu da 80 posto transporta koje obavljaju Željeznice FBiH se popunjavaju iz proizvodnje i kapaciteta TK, onda željeznica je neophodna za razvoj i prosperitet TK“, istakao je Nedret Kikanović iz Kantonalne privredne komore Tuzla.
Razlog za ukidanje ove željezničke linije je nedostatak ispravnih voznih kapaciteta i obaveze angažovanja dodatnih drumskih prevoznih sredstava, poručuju iz Željeznica Republike Srpske.
“Na toj relaciji su svakodnevno saobraćala tri para međuentitetskih lokalnih putničkih vozova sa zanemarivim brojem putnika na području FBiH, oko 12 putnika po vozu. Cijena karte na relaciji od Doboja do Tuzle iznosi 6,90 KM, dok je cijena povratne karte 11,10 KM. Nijedna linija putničkih vozova bilo gdje u svijetu nije isplativa (da su i maksimalno iskorišteni vozovi, tj. da su puni), te je svuda u svijetu putnički saobraćaj subvencionisan od strane države“, kažu iz Željeznica RS.
A na stanici u Lukavcu koja je napravljena početkom 50-ih godina prošlog vijeka, ne gube entuzijazam da će se se putnici vratiti. Uposlenici sami sređuju praznu čekaonu.
“Pa ja mislim da bi trebalo dočekivati. Valjda bude i ostane tako kao što je bilo“, dodao je Karić.
Od Željeznica Federacije BiH na ovu temu nismo uspjeli dobiti nikakav komentar jer nisu odgovorili na naš zahtjev.
Da bi se ova linija ponovo vratila, potrebno je nabaviti bolje vozove što Željeznice RS i namjeravaju učiniti u narednom periodu, ali tek onda kada se stvore finansijski uslovi za to. Do tada u Tuzli ovom prugom moći će hodati samo pješaci.
Obnovite pruzne kolosijeke da budu pristojno udobni i brzi, novije (mogu biti i polovni) putnicke vagone koji ispunjavaju minimum higijene, djacima i studentima dajte povoljne mjesecne karte (kriminalac Junuzovic je podigao studentske mjesecne sa 35 na 70 KM jer nestankom ROAD-a ima monopol koji bezobrazno iskoristava), i eto putnika nazad. Ali naravno, Zeljeznice vode i pljackaju isti SDA kriminalci koji su unistili sve drugo, tako de nema nikakve sanse da se ovo ostvari.
Nazalost ali je tako. Amir drzi monopol i ako stavi 100km Lukavac-Tuzla studenti i radnici je moraju kupiti. Ali nije on kriv. Tako mu se potrefilo. Da radnici i rukovodstvo Lukavactransa pokradu preduzece, da gazda Roada umre,da stari dobri Vizeks ili kako se zvao sve proda Roadu….Pa brate nema logike da se nafta i naftni derivati prevoze drumom. To je posao zeljeznice prije rata i svugdje u evropi. Samo kod nas lobi jaci od drzave.
Ustani eto Šahbaza
Pa znas li ti ko je to ? Pa to je Sahbaz, *ebo ti mater svojuuu…
Ostavis brki kondukteru iz Petrova marku i on te pusti do Doboja ako hoces. I ne propali. Ionako je sve fuj. Bolje da ga nema nego da se provaljuju. U Becu podzemna radi bolje nego autobusi.
U Becu su podzemna zeljeznica,klasicna zeljeznica,autobusi i tramvaji uvezani u jedan sustav.I jedna karta vazi za sve ove vidove saobracaja.Postoje razlicite vrste karata . Dok sam radio ,godisnja karta je kostala 365 € Zbog specificnosti posla,firma je placala 100%.Sada,kao umirovljenik 235€.Moze i na mjesecnu otplatu.Inace je Bec poznat u Svijetu,ne samo kao grad sa najbolje rijesenim gradskim saobracajem,nego je i prvi po kvaliteti zivota.
Skolska karta za skolsku godinu kosta 19,60 €. Za sve karte vazi neogranicen broj putovanja.
Jedno od mjerila razvijenosti jednoga drustva ,tj.drzave, je kvaliteta zeljeznickog prometa.
Licno mi je veoma zao sto je legendarni lpkal Tuzla-Doboj ukinut.Bio je zila kucavica cijele BiH-e,pogotovo Tuzlanskog regiona. Ne samo iz prakticnih razloga,nego i dubokih emocija. Budi nam zdrav, Sahbaze !
Pa Lafišenko nam u Vlakove ukida