fbpx

Lukavac: Da li je priča o kalorimetrima dobila epilog?

3 min. za čitanje

Piše: Nedim Zejnilović/SodaLIVE.ba

Nekoliko godina građani Lukavca pokušavaju riješiti pitanje ugradnje kalorimetra u stanove u kojima postoje uslovi za njihovu ugradnju. Uprkos brojnoj zakonskoj regulativi koja je obvezivala distributera ne samo da „lično“ podstiče, nego i da učestvuje u ugradnji mjernih jedinica, to već godinama nije moguće. Sporna je bila nezakonita odluka Općinskog vijeća koja je „uslovljavala“ ugradnju kalorimetara po principu „svi ili niko“ a koje se, bez obzira na snagu zakonskih akata, distributer slijepo držao.

Ovdje nam nije cilj analizirati „res praeterita“ dolijevajući ulje na vatru nego iznaći mogućnosti da se stvari riješe na realan način. U tom smislu, grupa građana je bila uporna i tvrdoglava. Usprkos zajedničkim zahtjevima etažnih vlasnika nekoliko stambenih objekata, građani su uputili individualne zahtjeve, insistirali i istrajali da dođu do određenih rezultata.

Na prvom redu uspješno je izmjenjena sporna odredba „Uredbe o centralnom grijanju općine Lukavac“ te je eliminisan „formalni“ adut za sprovedbu zakona u oblasti instalacije kalorimetra. Upućeni su brojni grupni i individualni zahtjevi za instalaciju istih, na koje do danas nije došao zvaničan odgovor. Uvidjevši da se bliži nova grejna sezona, građani su insistirali na sastanku sa predstavnicima distributera do koga je došlo 11.09. u prostorijama JP „Rad“ Lukavac.

Sastanku je prisustvovao petočlani tim Preduzeća na čelu sa direktorom Nehrudinom Osmićem i dvojica građana koji su uz individualne zahtjeve predstavljali i zahtjeve stanara zgrada B2 i B3.

Usmeno je ponovljen pismeni zahtjev građana da se izda načelna suglasnost i omogući ugradnja kalorimetara svima onima koji imaju tehničke uvjete za njihovu ugradnju i da se to izvrši u najkraćem roku kako bi se ušlo u grejnu sezonu sa postavljenim kalorimetrima.

Napomenuto je da su ovi zahtjevi u potpunosti u skladu sa zakonskom regulativom a da ne postoji niti jedan sporni detalj koji nije usklađen sa studijom izvodljivosti. Direktor JP „Rad“ je odgovorio da JP „Rad“ neće praviti bilo kakve opstrukcije te da će pomoći koliko god može i staviti na raspolaganje svoje stručnjake po potrebi građanima prilikom konsultacija sa izvođačima radova. Obećao je izdavanje saglasnosti odnosno odgovora po upućenim zahtjevima tokom naredne sedmice.

Napomenuo je i da je u izradi novi tarifnik za naplatu toplotne energije. Ovdje su predstavnici građana dali malu opasku u smislu da se kod izrade novog tarifnika vodi računa da isti mora biti urađen po konkurentnim cijenama.

Nadamo se da data obećanja neće biti prazna, da će građanima koji ispunjavaju uvjete za ugradnju kalorimetra biti omogućeno njihovo građansko i potrošačko pravo i da ovaj dio priče o kalorimetrima neće imati „res praeterita“ već će dobiti konačan epilog.

Ostat će, naravno, problemi: jednima da se počnu rješavati problemi grijanja u stambenim jedinicama stare gradnje, drugima kako naplati nagomilana dugovanja. Odgovor je: rješenja tražiti zajednički.

Podijeli ovaj članak
6 komentara
Subscribe
Notify of
6 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

Svka cast tebi i svim drugima na upornosti,da bi ostvarili svoje zakonsko pravo koje nam JP Rad uz pomoc OV Lukavac onemogucavo godinama. Mi sa ovim dobijamo da placamo onoliko toplotne energije koliko potrosimo,jos jednom veliko HVALA

Zašto ostale zgrade koje su poslale zahtjev za ugradnju kalorimetara nisu pozvane na sastanak.Zasto JP Rad odugovlači i čeka da počne grejna sezona i da kažu da se ne mogu rezati grejne cijevi do proljeća?Zašto Opštinsko vijeće ne sprovodi Odluku koju je donijelo o formiranju mješovite komisije koja će kordinirati ugradnju kalorimetara???
Gadite mi se svi , da sam mlađi sad bi razgulio na Zapad, mafijo seljačka.

Ako uzmu njemacki model naplate, bit ce cak i mozda malo smanjeni racuni, ali ce zato grijanje biti drasticno reducirano.

Nisam placao grijanje ni do sad, necu ni od sad

Ja moram nadovezat se na ovu priču. Prije 15-ak dana sam imao jedan problem u stanu, nažalost zgrada nema upravitelja jer je prethodni propao i sretnem Nehru, ispričam mu i ujutru su došli ljudi iz komunalnog da nadju rješenje. Ja Nehru poznajem iz medija, to je bio prvi moj razgovor sa njim. Samo sam mu rekao “možeš li mi pomoći”.
Zaključak – samo se treba dogovarati, a ne kao naš vrli načelnik koga hvale na sva usta drvlje i kamenje na Nehru. Napada stalno komunalno, a u privatnom životu nema nikakve dodirne tačke sa ovim preduzećem i uslugama koje pruža.
Zato pamet u glavu na izborima, znajte da nije sve onako kako se piše i prikazuje po privatizovanim medijima.

Da sam na vasem mjestu odjavio bih grijanje i presao na drva i ugalj.
Skuplje je a i vise prlja.
Ne prdite vise.