U dvije godine broj sati provedenih na mobitelu porastao za gotovo trećinu

3 min. za čitanje

Najnovije godišnje izvješće analitičarske kuće App Annie otkriva kako je svijet danas više no ikada orijentiran prema mobitelima i mobilnim aplikacijama.

Tradicionalno godišnje izvješće o stanju mobilnog ekosustava i aplikacija, koje izrađuju analitičari kuće App Annie, pokazuje da je danas svjetska privreda okrenuta digitalnim tehnologijama, i više nego ikad orjentisana na mobitele i mobilne aplikacije. Tokom prošle su godine korisnici diljem svijeta proveli na svojim mobitelima više vremena nego ikad prije, nastavljajući tako trend ubrzanog rasta koji je pokrenula pandemija.

Trećina budnog vremena provodi se na mobitelu

U 2021. godini, dakle, prosječni je korisnik u svijetu svakoga dana na svojem mobitelu proveo 4,8 sati, što je rast od 30% u samo dvije godine. Možda još zvučnije djeluje podatak da su korisnici, dakle, trećinu svog vremena, u kojem ne spavaju, posvetili upravo tipkanju i gledanju u mobitel.

Ovi podaci se odnose na deset najvećih i najrazvijenijih tržišta koja App Annie prati. Korisnici u Brazilu, Indoneziji i Južnoj Koreji u prosjeku provode više od 5 sati na mobitelima, dok je u Njemačkoj i Francuskoj to još uvijek nešto ispod 4 sata. Rast je, pak, primjetan na gotovo svim tržištima.

Ovako intenzivno korištenje mobitela donijelo je i rast u financijskom smislu. Broj preuzimanja aplikacija porastao je za 5% u godinu dana, pa su korisnici lani preuzeli 230 milijardi novih aplikacija. Na one naplatne su potrošili 170 milijardi dolara, odnosno 19% više nego u 2020. godini. Poraslo je i tržište oglašavanja u mobilnim aplikacijama, i to za 23%, pa sada vrijedi 295 milijardi dolara.

Društvene mreže i multimedija

Porast vremena koje se provodi uz mobilne aplikacije dolazi primarno od najvećih i najutjecajnijih servisa. Od svakih deset minuta provedenih uz mobitel, sedam otpada na društvene mreže, komunikacije i foto/video aplikacije. Najveći rast prošle godine bilježe YouTube i nezaobilazni TikTok, čiji rast generira većinom mlađa (Gen Z) generacija korisnika.

Trend rasta prati i mobilno igranje, na koje je prošle godine potrošeno 116 milijardi dolara.

Najviše preuzimanja u svijetu zabilježio je TikTok, a slijede ga Instagram, Facebook i WhatsApp. Osim njih, na top listu je, i to na visoko 5. mjesto, ušao Telegram. Ako se gleda potrošnja korisnika u financijskom smislu, tu pak prednjači TikTok, a slijede ga YouTube, Tinder i Disney+.

Neprikosnoveni vladar u broju mjesečno aktivnih korisnika i dalje je Facebook, čije su četiri aplikacije na vrhu ove ljestvice (Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram). Tek iza njih plasirali su se Amazon, TikTok, Telegram, Twitter, Spotify i Netflix.

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar