U maju 2021. godine bit će predstavljena nova EU oznaka za gume kako bi potrošači dobili sveobuhvatnije informacije o značajkama odabrane gume.
U novoj oznaci restrukturirani su razredi otpora kotrljanja i performansi kočenja u mokrim uvjetima, a proizvodnja buke odsad će biti označena brojem decibela i slovima A, B ili C. Krajnji korisnici mogu pristupiti dodatnim informacijama o odabranoj gumi u EU bazi podataka skeniranjem QR koda na oznaci. Dodatna nova značajka odnosi se na dva piktograma koji označuju je li riječ o automobilskoj gumi s prianjanjem na snijegu u skladu s EU-ovim standardima tipnog odobrenja poznatim i kao “test pahuljica” i/ili gumi bez šiljaka koja pruža prianjanje na ledu u skladu s novim ISO standardom. Od maja 2021. informacije s EU oznaka za gume moraju biti dostupne i za gume za teška komercijalna vozila (razred C3).
Razredi od A do C na novoj će oznaci ostati nepromijenjeni. Gume C1 i C2, i za automobile i za kombi vozila, koje su po otporu kotrljanja i prianjanju na mokrom prethodno pripadale razredu E odsad će pripadati razredu D, koji je dotad bio prazan, a gume koje su dosad bile u razredima F i G pripadat će razredu E. Tako će oznaka biti jasnija i jednostavnija za tumačenje.
Potrošači mogu preuzeti dodatne informacije o svakoj gumi skeniranjem QR koda koji se nalazi u gornjem desnom kutu oznake gume. QR kod nudi poveznicu na bazu podataka EPREL (engl. European Product Registry for Energy Labelling – Europska baza podataka o označivanju energetske učinkovitosti) koja sadržava podatke o proizvodu. Ondje su navedene sve vrijednosti oznake za pojedinu gumu te početak i završetak proizvodnje modela u pitanju. Informacije o proizvodu u bazu podataka EPREL unose proizvođači guma pojedinačno za svoje proizvode, a kao i dosad pojedini proizvođač obavlja i dodjelu odgovarajućeg razreda oznake.
Nova EU oznaka za gume osmišljena je kao pomoć potrošačima pri izboru guma s učinkovitijom potrošnjom goriva pružajući im ujedno informacije o putu kočenja. Odabir guma s nižim otporom kotrljanja i kod krajnjih korisnika i kod komercijalnih korisnika može dovesti do znatnih ušteda u smislu troškova goriva, kao i manjih emisija. Jasne informacije o prianjanju na mokrome omogućit će veću prometnu sigurnost, a informacije o buci pri prolasku osmišljene su kao pomoć u smanjenju zagađenja bukom koje proizvodi cestovni promet.