fbpx
Ad image

SAVJETI: Izbjegavati vožnju na rizičnim dionicama i pripremiti vozilo za ekstremne uslove

5 min. za čitanje

Pad temperature uzrokovao je poledicu, naročito na dionicama u višim predjelima, na mostovima i prilazima tunelima. Pogoršanja vremena najavljeno je i u narednim danima. Vozačima se savjetuje da voze opreznije, da vožnju prilagode trenutnim uvjetima i stanju na putevima, te da na put ne kreću bez zimske opreme.

Ekipa portala SodaLIVE.ba, u saradnji sa Bihamkom, za vas je pripremila upustva o pripremi automobila za ekstremne uslove, koji trenutno vladaju na bh cestama.

Odgovarajuće gume prva su stavka kojoj treba posvetiti pažnju. Kada temperatura padne ispod 7oC elastičnost ljetne gume se gubi, one postaju prekrute pa je koeficijent prijanjanja znatno niži. Put kočenja postaje duži, a mogućnost upravljanja vozilom znatno lošija. Provjerite imaju li gume dovoljnu dubinu profila i da li je pritisak zraka u gumama odgovarajući. Gume trebaju imati najmanje 4 mm profila, a pritisak u gumama treba biti veći za 0,15 bara. Povećajte pritisak u gumama do vrijednosti koju preporučuje proizvođač, a koje možete naći u knjižici vozila ili na unutrašnjoj strani vozačevih vrata. Guma sa odgovorajućim pritiskom pruža najbolje prijanjanje za podlogu i onemogućava oštećenje točka prilikom nalijetanja na rupu ili ivičnjak. Vožnja sa preniskim pritiskom u gumama povećava potrošnju goriva, nepotrebno  trošenje guma, kao i pogoršanje voznih i upravljačkih karakteristika vozila.

Iako  se motorno ulje, u zavisnosti od upute proizvođača, mijenja svakih 10.000 do 20.000 kilometara, zima je razdoblje kada je motorima potrebno manje viskozno ulje. Niske temperature dodatno će zgusnuti viskozno ulje, zbog čega ono neće jednako dobro kružiti kroz rashladni sistem te će motor, barem u početku, dok ne dosegne radnu temperaturu, dobiti znatno manje potrebnog podmazivanja.

Promjena rashladne tekućine najjeftiniji je i najsigurniji način za očuvanje dugotrajnosti vozila. Kao i svaka druga komponenta i rashladna tekućina  vremenom gubi svoje karakteristike  i ukoliko nije pravovremeno dopunjena  ili zamjenjena tokom zime svojim smrzavanjem jednostavno može uništiti hladnjak ili blok motora.

Tekućinu za pranje vjetrobrana treba obogatiti  tekućinom protiv zamrzavanja da ne bi došlo do oštećenja njenog  rezervara  ili električne pumpe.

Provjerite u kakvom su stanju  metlica brisača  i po potrebi ih zamjenite. Prosječni vijek trajanja metlice brisača iznosi oko godinu dana.

Zimi, zbog nižih temperatura slabi kapacitet akumulatora jer se slabije  odvija proces obnove i punjenja akumulatora, tako da  stariji i istrošeni akumulatori jednostavno ne mogu obaviti svoju funkciju. Ispražnjen akumulator, također, može se smrznuti. Akumulator treba biti  potpuno napunjen i ispravan. Kablovi i polovi trebaju biti očišćeni i zategnuti. Ako je  stariji od tri godine dobro bi bilo  zamijeniti ga novim.

Ispravne kočnice jedan su od osnovnih preduslova  za sigurnu vožnju,posebno u  zimskim uslovima, kada i najmanja disproporcionalnost u kočenju po pojedinom točku može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom. Zato provjerite  kočnice i po potrebi ih servisirajte.

U obaveznu zimsku opremu vozila spadaju i lanci za snijeg koje trebate imati u prtljažniku  vašeg vozila jer u slučaju većih snježnih nanosa ili leda na cestama, zimske gume neće moći obezbjediti nesmetano kretanje vozila, pa ćete u takvim ekstremnim vremenskim uslovima s lancima za snijeg biti u mogućnosti krenuti dalje i stići do svog cilja.

Prilikom kupovine obratite pažnju da lanci za snijeg odgovaraju dimenzijama zimskih guma i izbjegavajte kupovinu jeftinih i neprovjerenih proizvoda, jer loši lanci donijet će više problema u vožnji nego koristi. Pucanje loših, jeftinih lanaca zaustavit će vozilo gdje se najmanje nadate,ne pominjujući kakva sve oštećenja mogu prouzrokovati na donjem podvozju vozila.

Bilo da se radi o kontrolnom servisu ili je u pitanju kakav veći zahvat, servisiranje zimi mnogostruko će se vratiti kroz svakodnevno i nesmetano funkcioniranje vozila. Kod vozila sa benzinskim motorima obratite pažnju na sistem za paljenje i ubrizgavanje, jer korozija ili dotrajalost tih sistema onesposobiće vozilo čim zahladi. Kod vozila sa dizel motorima obratite pažnju na ispravnosti grijača motora, filtera goriva, kompresiju i dihtunge motora, jer ako je i jedan od ovih elemenata dotrajao ili izvan funkcije, vozilo neće upaliti.

Prilikom zimskog servisa zatražite pregled i zamjenu svih dotrajalih gumenih elemenata na vozilu, jer upravo zimi na nižim temperaturama stari gumeni dijelovi pucaju te mogu dovesti do neželjene štete na vozilu. Ovdje obratite pažnju na gumene cijevi sistema za hlađenje, gumene nosače izduvnog sistema, pogonske i prijenosne remenove…

Sretan put želi vam redakcija portala SodaLIVE.ba

OZNAKE:
Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments