fbpx
Ad image

Pozitivni efekti zabrane uvoza automobila koji ne ispunjavaju normu EURO 4

4 min. za čitanje

567e9ad1-36a0-4d6a-9592-4e760a0a0a64-golf-2-1jpg-718x446

Pozitivni efekti uvođenja zabrane uvoza automobila koji ne ispunjavaju normu EURO 4 ogledat će se kroz sigurniji saobraćaj na bh. cestama, manja izdvajanja za popravke starijih vozila, smanjenje aerozagađenja, pa i poboljšanje prosječne starosti vozila u BiH. Kaže to za naš list direktor Instituta za privredni inžinjering iz Zenice Fuad Klisura.

Saobraćajne nesreće

– Ovu odluku, ako bude donesena, trebamo pozdraviti svi, jer će biti ukinuta loša prethodna odluka o uvozu EURO 3 vozila, čime su vrata BiH bila širom otvorena rabljenim vozilima s lošim ispušnim sistemima i zastarjelim vozilima starosti od 1998. pa do 2006. godine. Osim velike starosti ovih vozila sa EURO 3 karakteristikama, tu je i njihova sumnjiva prijeđena kilometraža, pa su ta vozila prešla više stotina hiljada kilometara dok su uvezena u BiH, što svakako utječe na njihovu pouzdanost – pojasnio je Klisura.

Dodao je da prosječna starost automobila u EU iznosi 8,5 godina, a u BiH više od 17 godina za putnička vozila..

– Nažalost, mi nemamo adekvatnih baza podataka o saobraćajnim nezgodama, jer lakše je izići s podacima o lošim cestama, drugim uzrocima (alkohol, brzina i sl.) nego izvršiti komplicirano ispitivanje uništenih vozila. Međutim, u naprednim razvijenim zemljama, gdje se vještačenju saobraćajnih nezgoda pristupa ozbiljnije, statistike pokazuju da, i pored prosječno duplo mlađih vozila, kod njih uzrok saobraćajne nezgode je vozilo i to u procentima i do 30 posto – naglasio je Klisura.

Klisura: Višestruka korist

Priča o obaveznom EURO 4 standardu prilikom uvoza automobila u BiH ponovo je aktuelizirana tek nakon alarmantnog zagađenja zraka u pojedinim gradovima naročito Sarajevskog kantona te dijelovima srednje Bosne, gradova u kotlini rijeke Bosne i tuzlanske kotline.

– Vozila sa EURO 4 standardom stara su blizu 10 godina, što znači da nisu drastično eksploatirana niti oštećena. Uvođenjem EURO 4, odnosno zabranom EURO 3 uvoza vozila, povećala bi se sigurnost na cestama i smanjilo zagađenje okoliša, jer su vozila s ovom karakteristikom, tj. EURO 4, s aspekta aerozagađenja, daleko pouzdanija od starijih vozila sa EURO 3 karakteristikama – kazao je Klisura.

Ekonomska isplativost

Bitno je istaći i da će se uvođenjem EURO 4 norme povećati i uvoz novih vozila, koji je posljednje dvije godine pao skoro na dno.

– Takva vozila su daleko boljeg kvaliteta i imat ćemo daleko tehnički ispravnije automobile na cestama u BiH. Činjenica je da je na tržištu najviše uvezenih polovnih automobila, što kvari prodaju novih automobila, te postoji nesrazmjer u uvozu rabljenih i novih automobila, što je svakako posljedica opće ekonomske i privredne situacije u BiH – zaključuje Klisura.

  • 17,07 godina prosječna starost putničkih automobila u BiH
  • 17,71 godina prosječna starost autobusa u BiH
  • 27,81 % vozila starijih od 20 godina
  • 28.978 saobraćajnih nesreća na području FBiH u 2015. godini, što je više za 4,1 posto nego u 2014.
  • 60.067 polovnih ili rabljenih motornih vozila, od kojih je oko 80 posto s normom EURO 3 uvezeno u BiH od 1. januara do 31. decembra 2015.
  • 6.300 novih vozila uvezeno u BiH od 1. januara do 31. decembra 2015.
  • 21.000 novih vozila uvezena u Srbiju od 1. januara do 31. decembra 2015.
  • 32.000 novih vozila uvezeno u Hrvatsku od 1. januara do 31. decembra 2015.
OZNAKE:
Podijeli ovaj članak
2 komentara
Subscribe
Notify of
2 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

“- Tata kad cemo sebi kupit novog Golfa 7?”
“-Kad izadje sine Golf 12 sine moj”

Jaro moj, ko ima od 30 000 Km pa nagore, da sebi uzme novo auto u BiH?

e moj klisura možeš ti uzet auto i sa euro 5 motorom,ovaj napaćeni narod još uvjek nemože uzeti ni sa uero 3 motor vidiš da se još uvjek vozaju vozila 1986 i manja godišta,a klisura bih da uvodi euro 4 .
Treba javno reći da sve to lobiraju veće auto kuće.
SRAMOTA PUSTE BIJEDU DA ŽIVI.