Popis stanovništva iz 1991. godine jedini je mjerodavan za potpunu provedbu izbornog procesa, stručno je mišljenje Federalnog zavoda za statistiku.
Takvo tumačenje Zavod je uputio 19. novembra Centralnoj izbornoj komisiji Bosne i Hercegovine, rekao je na pres-konferenciji direktor Emir Kremić.
– U vezi s tumačenjem podataka koji se odnose na Popis stanovništva a vezano za izborni proces koji provodi Centralna izborna komisija BiH, obavještavamo vas da je Federalni zavod za statistiku kao ovlašteni organ shodno članu 9. Zakona o statistici Federacije Bosne i Hercegovine, tačke 4) i 6), dao stručno tumačenje podataka vezanih za Popis stanovništva BiH i na taj način određuje da je samo Popis stanovništva iz 1991. godine kvalifikovan i prikladan za izborni proces u 2018. godini u Bosni i Hercegovini, kao što je bio slučaj i u prethodnim izbornim procesima od 1996. do 2018. godine – naveo je Zavod u dopisu upućenom Centralnoj izbornoj komisiji BiH.
Prema Kremićevim riječima, ovo stručno tumačenje je u skladu sa zakonskim propisima obavezujuće za sve druge pravne subjekte pa tako i za Centralnu izbornu komisiju.
– Obavezujuće dejstvo prema izbornoj komisiji pravno nastupa 19. novembra 2018. godine, kada je zaprimila dostavljeno obavezujuće stručno tumačenje čiju kontrolu može izvršiti samo Ured visokog predstavnika – OHR za Bosnu i Hercegoinu ili Ustavni sud Bosne i Hercegovine – kazao je također Kremić.
Navedena zakonska ovlašćenja i tumačenja su obrazložena i data u stručnom tumačenju Zavoda, tako da od 19.11.2018. godine, uzimajući u obzir njegovu zakonsku obavezujuću snagu, više ne postoji bilo kakva pravna zapreka za potpunu implementaciju izbornog procesa u skladu s Popisom stanovništva iz 1991. godine, stručno je tumačenje Federalnog zavoda za statistiku koje je novinarima predočio Kremić.
Samo ako bi Ured visokog predstavnika u BiH i Parlamentarna skupština proglasili Aneks 7 implementiranim, u tom slučaju bi se mogli prihvatiti rezultati popisa iz 2013., Kremićevo je objašnjenje.
Također je kazao da dva popisa nisu uporediva jer 1991. i 2013. nije bila ista ustavna struktura, a ni metodologije nisu jedinstvene.