fbpx

Pojačana aktivnost inspekcijskog nadzora u javnim i privatnim apotekama

4 min. za čitanje
Ilustracija
Ilustracija
Ilustracija

Tokom inspekcijskog nadzora, posebna pažnja će biti posvećena:

  • Kontroli rješenja o ispunjenosti prostornih uvjeta, kontroli kadra i medicinsko – tehničke opreme za obavljanje apotekarske djelatnosti
  • Kontroli uposlenih apotekarskih radnika, u smislu Zakona o apotekarskoj djelatnosti („Sl. novine FBiH“, broj: 40/10), što podrazumijeva kontrolu: diploma fakulteta za zvanje magistra farmacije, odnosno diploma odgovarajuće srednje škole zdravstvenog usmjerenja za zvanje farmaceutski tehničar, posjedovanja uvjerenja o položenom stručnom ispitu, poslovne sposobnosti, upisa u registar nadležne komore i posjedovanja licence,
  • Kontroli preventivnih pregleda uposlenih ( prethodni, periodični, kontrolni i ciljani pregledi),
  • Kontroli sanitarnih pregleda radi zaštite uposlenih i ostalog stanovništva od zaraznih bolesti, u skladu sa propisima o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti, zaštiti potrošača, odnosno korisnika i kontroli drugih obaveznih zdravstvenih pregleda u skladu sa zakonom,
  • Kontroli evidencije u apoteci (upisivanje podataka u dokumentaciju apoteke i druge oblike materijalnih i finansijskih evidencija, određenih pozitivnim propisima)
  • Kontroli dokumentacije u apoteci: certifikata od veleprometnika o izvršenim ispitivanjima supstanci za galenske i magistralne lijekove u apoteci, knjiga evidencije o prijemu i izdavanju opojnih droga, knjiga prometa otrova, protokola laboratorijskog rada, evidencija o magistralnim lijekovima koji se pripremaju od ljekovitih supstanci jakog i vrlo jakog djelovanja, evidencija o nabavkama i o potrošnji lijekova
  • Stručnoj literaturi u apoteci
  • Kontroli dostavljanja podataka iz evidencije i dokumentacije na zahtjev nadležnih organa (izvještaji Zavodu za javno zdravstvo)
  • Kontroli početka, završetka i rasporeda radnog vremena apoteke, u skladu sa Rješenjem kantonalnog Ministarstva
  • Kontroli izdavanja lijekova na recept odnosno bez recepta, u zavisnosti od režima izdavanja lijeka utvrđenog u dozvoli za stavljanje lijeka u promet, izdatoj od Agencije saglasno odredbama državnog Zakona, te propisima donijetim na osnovu tog zakona
  • Kontroli sistema upravljanja farmaceutskim otpadom u skladu sa važećim standardima, kao i posebnim propisima koji regulišu ovu oblast
  • Provjeri općeg higijensko sanitarnog stanja apoteke
  • Prometu registrovanih i neregistrovanih lijekova
  • Prometu herbalnih pripravaka
  • Prometu dijetetskih pripravaka
  • Kontroli cijena – kalkulacije, marže, izdavanje računa, inventura apoteke
  • Vođenju trgovačke knjige
  • Kontroli dokumentacije iz oblasti rada i radnih odnosa
  • Kontroli dokumentacije iz oblasti zaštite na radu
  • Prilikom navedenih kontrola, dodatna pozornost će biti posvećena kontroli: Prisustva apotekarskih radnika, Poštivanju radnog vremena, Poštivanju režima izdavanja lijekova „Crnom“ tržištu lijekova, Obzirom da će kontrola biti vršena u mješovitim timovima, sugerišemo svim subjektima nadzora da pripreme svu dokumentaciju vezanu za gore pomenute predmete nadzora, kako bi inspektori u što kraćem roku izvršili kontrolu i na taj način maksimalno smanjili ometanje radnog procesa subjekta kontrole.

Svi subjekti nadzora koji ne otklone bilo koji nedostatak u svom poslovanju bit će sankcionisani u skladu sa Zakonom, a pojačani inspekcijski nadzor će se obavljati u kontinuitetu, do uređenja ove oblasti.

Osim edukativne i preventivne namjene, ovo saopštenje je istovremeno upozorenje, da Kantonalna uprava za inspekcijske poslove neće tolerisati niti jedan prekršaj vezan za navedenih 19 tačaka predmeta nadzora.

Nakon ovog saopštenja za javnost, inspektori Kantonalne uprave za inspekcijske poslove će djelovati isključivo represivno i izricati će najstrože Zakonom predviđene mjere.

(SodaLIVE.ba)

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments