Jedini domaći proizvođač soli, tuzlanska Solana, na dva javna natječaja za isporuku soli za puteve u Federaciji BiH nije prošla. Umjesto kvalitetne domaće, uvezeno je oko 7.000 tona hemijski nekvalitetne soli – kažu u ovoj fabrici. Generalni direktor Solane Izudin Kapetanović navodi da su dobili objašnjenje da je uvozna morska so prošla na tenderima, jer je veće granulacije i navodno više odgovara zimskom održavanju puteva.
–Mi smo naručili stručne analize koje su pokazale da naša so bolje otapa led na cestama, kao i da je hemijski mnogo čistija od uvozne – ističe Kapetanović.
Tvrdi da su tehnolozi dokazali da morska so ima tri posto vlage, a tuzlanska 0,1. Domaća so nema nikakvih štetnih primjesa, dok morska, kako je dodao, ima tri posto radioaktivnih sastojaka, cinka, olova i drugih nečistoća.
–Kada se pospe na cestu morska so, vjetar odnese te nečistoće i na naše njive, ona odlazi s kišom u kanalizaciju i vodotokove. Možda naizgled tri posto nečistoća ne izgleda puno, ali na 100.000 tona to su tri tone nečistoća i materija štetnih po ljudsko zdravlje. Dalje, tuzlanska so za razliku od morske ne sadrži sulfat koji razara beton i nagriza čelične konstrukcije – naglašava Kapetanović.
Potcrtao je da Solana u Tuzli može zadovoljiti sve domaće potrebe za posipnim materijalom u zimskom periodu. Potrebe se procjenjuju na oko 60.000 tona, ovisno o tome je li zima oštra ili nije.Unatoč tome, Solana je za prošlu godinu ugovorila svega 12.048 tona ili četvrtinu svojih kapaciteta.-Najveći kupac je Direkcija za ceste Federacije BiH, koja je otkupila 3.650 tona soli za puteve. Nešto je uzelo preduzeće “Sarajevo putevi”, a ostalo su kupile općine i to su relativno male količine – navodi direktor Solane.
Kada bi se za ceste naručivala domaća so, korist bi bila veća za cijelu državu, pa i za kompanije koje proizvode so i slanu vodu, poput Solane, lukavačke Sode, Rudnika Soli “Tetima” i druge.
–Ovdje dolazimo do one famozne parole “kupujmo domaće”. Jedno se proklamuje, a drugo radi. Uvozna so se isporuči domaćim naručiocima, trgovci uzmu novac i ovdje ne ostavljaju ništa. Mi od svake prodate tone soli 90 posto sredstava ostavimo državi, njenim kompanijama, školstvu, zdravstvu i drugima – naglasio je Kapetanović. Poručuje da bilo kakvim uvozom robe, koje imamo u domaćoj proizvodnji, slabimo temelje države.
…a cijena,kakva je?
Cijena?! Prava sitnica!
Generalni direktor solane, a hemijski nestručan u svojoj oblasti
Cijena sigurno nije veca od uvozne a i da je veca bolje je kupiti svoje pa neka novac ostane u drzavi, ovako kupis uvozno, njima pravis promet kupis slabiji kvalitet, ocistis necije magacine a nasi se pune rezervama koje propadaju, da je gospodin Kapetanovic tutnuo koju hiljadu u neciji dzep vjerovatno bi prosao tender, pa ljudi moji zna se sistem poslovanja u ovoj jadnoj drzavi..ali kad malo razmislim…malo cemo se i zatrovati ovom solju pa ce uz put profitirati farmaceutska industrija…ovaj put mozda domaca
Nadležni iz Federacije BiH-a, koji su naručili morsku so za posipanje puteva
zimi, su rigidno pokazali zašto je “država” u čabru.
Zbog “gute” koju je neko nekom turio, tuzlanskoj solani je na skladištu
ostalo “viška” 7000 tona soli.
I da na našem dijelu Jadrana,kojim slučajem imamo solanu, Anam Oni bi našli
pokriće za morsku so koju bi opet uvezli. Za “gutu” su A. O. u stanju i da uvezu
i kamen s Mjeseca ,kad bi ga bilo .
Eto, narode, birajte opet one koji su majstori i solanu i so da ucrvaju!