Magazin Start, kroz ispovijesti osuđenika koji trenutno služe zatvorske kazne, donosi vjerodostojnu priču o tome ko i kako krade vozila u BiH?!
Vijest kaže da je Sarajka Z.I. prijavila da joj je naoružana nepoznata osoba u četvrtak, 2. juna, u ulici Gabelina (Sarajevo), otela vozilo “range rover evoque”. Desilo se to deset minuta prije ponoći, a ubrzo je o tome obaviještena policija koja radi na rasvjetljavanju krivičnog djela.
I dok policija traga, Start Magazin BiH donosi vjerodostojnu priču o tome ko i kako krade vozila?! Naime, u nekima od dosadašnjih policijskih akcija “pali” su i sagovornici ovog magazina, koji dug državi vraćaju u Kazneno-popravnom zavodu zatvorenog tipa (KPZZT) Zenica. Osuđeni su na višegodišnje zatvorske kazne.
HILJADA, DVIJE PO AUTU
Zeničanin Sanel Karahmet (38) osuđen je za organizovani kriminal, tačnije za krađu motornih putničkih vozila. Osuđen je na devet godina zatvora. Ovo je njegova priča…
– Krali smo širom BiH, pretežno Volkswagenov program automobila. Krađom smo zarađivali i to nam se obilo o glavu. Osuđen sam za krađu 50 automobila u nekih godinu i pol dana. Dobijali smo od hiljadu do dvije i po hiljade eura po autu, započinje svoju ispovijest.
Neka vozila su, kaže, završavala na autootpadima, drugima su falsifikovani dokumenti i odvezeni su preko granice. U lov su kretali u malim timovima, u vozilima koja nisu bila regularna, a onda putovali, kako sam kaže, od grada do grada, od sela do sela, i tražili plijen. Krali su isključivo noću.
POSEBAN ALAT
– Imali smo poseban alat, dekodere manje od kutije cigareta. Bravu otvorimo fizički, uđemo u vozilo, izbijemo unutrašnju bravu u koju ide ključ, a onda damo kontakt šrafcigerom. U servis-džek uključimo dekoder koji poništi postojeće kodove i ubacimo kod koji omogućava startovanje automobila. Nakon toga damo kontakt šrafcigerom i gotovo, pojašnjava Karahmet cijeli proces.
Realno, krađa traje i kraće… Golf IV, opisuje Karahmet, ukrade za 50 sekundi, golfa V za oko dvije minute, pasata za 60 do 90 sekundi. Pod uvjetom da imaju fabrički alarm.
ŠLEP SLUŽBA
– Kod nekih od ovih dodatnih zaštitinih mehanizama sam znao podići haubu, raskopčam komande, ubacim u treću i vozim. Inače sam po profesiji mehaničar. Kojekakvi prekidači i prepreke koje se postavljaju vas mogu malo usporiti, ali u suštini ne postoji aprolutna zaštita. Sve se može neutralisati…, dodaje Karahmet.
Kompletan tekst i ekskluzivne ispovijesti bh. zatvorenika možete čitati u novom izdanju magazina Start BiH (br. 453).