Zbrinjavanje radnika koji bi, nakon otvaranja stečajnog postupka u lukavačkoj Koksari, mogli ostati bez posla, bila je tema današnjeg sastanka premijera Tuzlanskog kantona Irfana Halilagića i gradonačelnika Lukavca Edina Delića.
Otvaranje stečajnog postupka pred Općinskim sudom u Tuzli ocijenjeno je kao jedino logično rješenje za prevazilaženje finansijskih poteškoća u kojima se našla ova nekadašnja okosnica industrije u Lukavcu. Nade za nastavak proizvodnje pruža interes strateškog partnera, grupacije Pavgord, koja je iskazala spremnost da preuzme vođstvo i osigura nastavak rada Koksare.
Ipak, kako je istaknuto na sastanku, izvjesno je da će broj zaposlenih morati biti smanjen. Od ukupno 789 radnika, njih oko 550 bi trebalo nastaviti rad u proizvodnji, dok će budućnost oko 200 radnika biti predmet posebne pažnje institucija i socijalnog zbrinjavanja. Kako je istaknuto, radi se o radnicima koji su do sada radili u administraciji i koji nisu bili direktno vezani za proizvodni proces, te u ovom momentu nisu neophodni za nastavak proizvodnje.
„Pohvalno je što je domaći investitor pokazao i interes i spremnost da uđe u ovako zahtjevan proces i pokuša pokrenuti Koksaru. Vlada Tuzlanskog kantona i Grad Lukavac će u tome biti podrška i partner, posebno kada je riječ o zbrinjavanju radnika i pronalaženju održivih rješenja za one koji ostaju bez posla“, kazao je premijer Halilagić.
Premijer i gradonačelnik su se saglasili da će zajedno raditi na povezivanju lokalnih privrednika i kompanija u cilju apsorpcije dijela radnika u druge proizvodne subjekte u Lukavcu i okolini, a u skladu sa stručnim sposobnostima radnika. Za one radnike koji neće moći biti radno angažovani, nastojat će se pokrenuti programi materijalnog zbrinjavanja, koji uključuju mogućnost povezivanja radnog staža i stvaranja uslova za penzionisanje.

Ovo je veliki i važan projekat, ne samo za Lukavac, nego i za cijelu Federaciju BiH. Zato pozivamo i Vladu Federacije BiH da se što prije i u što većem kapacitetu aktivno uključi i prije svega kroz svoje resorne nadležnosti i svoja javna preduzeća, prije svih Željeznice FBiH, pruži podršku ovim aktivnostima, istaknuto je na sastanku, te je Vlada Tuzlanskog kantona preuzela zadatak da u narednim danima inicira i pokuša organizirati sastanak sa predstavnicima Vlade FBIH i nadležnih federalnih da se prije svega stvore svi preduslovi da Koksara nastavi sa radom, a se istovremeno pokrenu i procedure u cilju pokretanja programa socijalnog – zbrinjavanja radnika koji uslijed novonastale situacije ostaju bez zaposlenja.
Koksara će u narednim danima pripremiti spiskove osoba koje budu ostajale bez zaposlenja, sa kategorizacijom prioritetnosti, stručnom spremom, starosnom strukturom, godinama radnog staža i njihovim drugim karakteristikama, a kako bi se, u skladu sa mogućnostima, što adekvatnije moglo odgovoriti na njihove potrebe.
Današnji sastanak jasan je pokazatelj socijalne osjetljivosti institucija vlasti, kako na lokalnom, tako i na kantonalnom novou i spremnosti da se, u okviru nadležnosti, ali i posredovanjem pomogne rješavanju problema radnika, ali i nastavka poslovanja ovog nekadašnjeg industrijskog giganta.

Zbrinjavanje na biro za zaposljavanje. Ovi sto nasuprot delica i premijera sjede su doveli koksaru do stecaja najmerno. Ovaj debeli u koznoj jakni je korumpirani drvosjeca tzv.predsjednik sindikata koji je zbrinut i sada se predstavlja kao svetac i on ce spasiti radnike a ne zna dvije recenice sastaviti.
Da nam je sad IFOR😁
Gera i Suljic pa ovaj Lukavac je bas prava selendra kada ovakvi likovi su na nekoj poziciji…
Vlada Tuzlanskog kantona je 2003. godine, pod vodstvom SDA, potpisala ugovor s kompanijom Mittal, koja je tada zapošljavala preko 1100 radnika. Tokom upravljanja Mittala, nije bilo značajnijih otpuštanja. Međutim, od 2016. godine, pojedini članovi nove uprave, uz podršku Vlade TK, pokrenuli su niz aktivnosti koje su dovele do povlačenja Mittala iz poslovanja.
Lokalni zvaničnici su kroz isticanje ekoloških problema i negativnog uticaja na okoliš osigurali pozicije u nadzornim i upravnim strukturama. Nakon preuzimanja uprave, pribavljene su sve potrebne dozvole, uključujući okolinsku i vodnu, a rukovodstvo je značajno povećalo vlastite naknade, zaduživalo firmu i netransparentno raspolagalo sredstvima.
Takvo upravljanje rezultiralo je stečajem Koksare, gubitkom radnih mjesta za oko 200 radnika — broj koji nikada nije bio zabilježen tokom upravljanja Mittala — dok su odgovorni ostali na pozicijama bez sankcija
Potrebno je tužiti upravu i nadzorni odbor jer su izazvali otpuštanje 200 radnika firmu doveli u stečaj ?