Kako bi unaprijedili model podrške pomoćnika u nastavi Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona, Pedagoški zavod TK i Interaktivna otvorena škola MIOS iz Tuzle organzovali su dvodnevni seminar pod nazivom „Jačanje kapaciteta asistenata u nastavi za učenike/ice s teškoćama u učenju i učešću u redovnim osnovnim i srednjim školama Tuzlanskog kantona”. Seminar pohađa 65 asistenata u nastavi u osnovnim i srednjim školama sa područja TK.
Prema riječima ministra obrazovanja i nauke TK Ahmeda Omerovića, asistenti su donijeli novi kvalitet u obrazovanju učenika sa poteškoćama u razvoju.
„Da je to tako govori činjenica da imamo povećan broj asistenata za 20 % u osnovnim školama i 30 % u srednjim školama u odnosu na prošlu školsku godinu što znači da roditelji vjeruju da će asistenti učiniti kvalitetnijim obrazovanje njihovoj djeci. Shodno tome mi smo pristupili ovim izmjenama pedagoških standarda jer smo imali određene poteškoće sa kadrom na početku školske godine i evo zajedno sa Pedagoškim zavodom i nevladinim organizacijama danas ćemo realizirati i obuku asistenata. Ostaje još da olakšamo prijem asistenata koji su najpogodniji za rad sa određenim djetetom što ćemo također uraditi do narednog konkursa“, kazao je ministar Omerović.
Glavna uloga asistenata u nastavi je pomoć i podrška učenicima s teškoćama kako bi uspješno svladali odgojno-obrazovne izazove što je dobro poznato asistentici u nastavi u Osnovnoj školi „Sveti Franjo u Tuzli Andreji Ilić. Taj posao radi već dvije godine.
„Biti asistent je jedno vrlo izazovno zanimanje ali moram reći i vrlo lijepo jer ljubav koju osjetite od te djece, koja baš i nisu nekad najprihvaćenija u društvu, to se ne može opisati. Ja do sada imam samo pozitivna iskustva i svaki mi je dan drugačiji. Prilagodim se raspoloženju te djece, naučimo disati sa njima“, kaže Ilić.
Na području TK ukupno je angažovano 240 asistenata u nastavi a prema riječima direktora Pedagoškog zavoda TK Izeta Numanovića preostali dio asistenata pohađat će seminar koji je planiran za početak iduće godine.
„Na seminaru u januaru, u trajanju od tri dana, nastojat ćemo da obuhvatimo sve ostale asistente. Prioritet su nam asistenti koji po prvi put ulaze u školu, imaju to prvo iskustvo u radu sa djecom, posebno sa izmjenom i dopunom pravilnika o tome ko dodatno može biti asistent. Da pružimo maksimalnu podršku asistentima sa srednjom stručnom spremom, prije svega“, kaže direktor Numanović.
Prvu grupu čine asistenti u nastavi koji rade sa djecom koja su iz autističnog spektra.
„Naime, na terenu imamo toliko različitih izazova s kojima se susreću i nastavnici i uprave škola i zbog toga je i značaj ove edukacije jer oni moraju da se prilagode djeci, da podrže djecu u svakodnevnim aktivnostima u nastavi i zbog toga je bitno da je kontinuirana edukacija“, naglašava direktorica MIOS-a Edina Malkić.
Sam proces asistenata u nastavi u našem je obrazovnom sistemu još nedovoljno istražen i ostavlja prostora za unaprjeđenje i dodatne prilagodbe. Predstavnik Udruženja “Imam pravo” Tuzla Vahidin Nurikić ističe da je proces uvođenja asistenata u nastavi kao podrška inkluzivnom obrazovanju jedna od karika u sistemu inkluzivnog obrazovanja, pored nastavnika u školama i defektologa koje imamo.
„Mi imamo već asistente, ovo je već treća školska godina i ove godine pojavio nam se i jedan slučaj koji nismo imali u 1. i 2. godini. Došlo je do odustajanja većeg broja ljudi koji su konkurisali na pozicije asistenata. Međutim, ubrzo intervencijom Ministarstva taj je problem prevaziđen i uvedene su nove struke koje mogu obavljati posao asistenata, to su pedagozi, psiholozi. A u nedostatku visoke stručne spreme i srednja stručna sprema društvenog smjera i na taj način smo zahvaljujući reakciji resornog ministarstva riješili problem.“
Asistenti se plaćaju kao i svi ostali nastavnici iz budžeta Tuzlanskog kantona, na osnovu saglasnosti koje daje Ministarstvo obrazovanja i nauke TK.