Da bi započeli obavljati djelatnost za koju su registrovani trebali su dobiti okolinsku dozvolu od Federalnog ministarstva okoliša i dozvolu za upravljanje otpadom od Ministarstva za prostorno uređenje i zaštitu okolice TK.
PROČITATI: EKOLOŠKA BOMBA U LUKAVCU: Ovako izgleda fabrika za reciklažu guma BEZ okolinske dozvole [FOTO]
Goran Mišić, pomoćnik ministra za prostorno uređenje i zaštitu okolice TK pojasnio je da su u pitanju dvije dozvole koje se izdaju na dva nivoa vlasti.
– Mi imamo podijeljenu nadležnost kada je u pitanju piroliza, odnosno reciklaža gume. Imamo dozvolu za upravljanje otpadom za šta se izdaje rješenje i imamo okolinsku dozvolu što je isto upravni postupak tokom kojeg se izdaje rješenje nakon ispunjavanja svih zakonom propisanih uvjeta. Prvu od ovih izdaje nadležno kantonalno ministarstvo, a njome se utvrđuju količine i vrste otpada i način manipulacije njime. Ona se odnosi i na odgovarajuće prostorne i tehničke uvjete, kao i kadrovske i organizacijske. Takva dva zahtjeva za izdavanje smo dobili od dvije firme iz Lukavca ARTE Recycling i Energy Solution, izjavio je Mišić.
Kompanije ARTE Recycling je zahtjev za ovu dozvolu predala prije otprilike mjesec dana, a priložena dokumentacija nije bila potpuna. Tražena im je dopuna dokumentacije. Dozvolu im do sada nije odobrena. Zahtjev je podnijela i kompanija Energy Solution a ni oni još uvijek nisu dobili traženu dozvolu.
Drugi dokumenat koji je neophodan za rad je okolinska dozvola.
– Što se tiče okolinske dozvole to je upravni akt koji se odnosi na uvjete obrade, u ovom slučaju pirolize gume, graničnih vrijednosti, tehnologije koja se može koristiti, najbolje raspoložive tehnike koje se trebaju pri tome koristiti za spaljivanje otpada, uz napomene da su gume vrsta otpada. Za to je nadležno Federalno ministarstvo bez obzira na kapacitet. Mi do sada nismo uključeni u taj postupak ali prema spoznajama do kojih smo došli jedna od ove dvije firme i to Energy Solution je podnijela zahtjev za izdavanje okolinske dozvole i taj zahtjev je objavljen na web stranici ministarstva. To je učinjeno radi obavezne procedure učešća javnosti. Međutim, postoje dva načina na koji se to može uraditi. U ovom slučaju je to objava u dnevnim novinama i na zvaničnoj web stranici kada se stavlja dostupnost materijala i to je propisani minimum učešća javnosti. Drugi način je, a to bi trebalo da bude pravilo kada je u pitanju federalna nadležnost i kada se rade studije uticaja na okoliš, što ja mislim da je u ovom slučaju obavezno da se radi, njenu ocjenu treba da da stručno tijelo. Učešće javnosti bi trebalo da se radi na način da se na licu mjesta, na primjer u prostorijama najbliže mjesne zajednice, od strane obrađivača studije uticaja na okoliš izloži studija i da daju priliku svim zainteresovanim pojedincima i grupama da se uključe. Tu bi trebali da budu predstavnici lokalne zajednice, općine, resornog kantonalnog ministarstva, nevladinih udruženja i građani. Tom prilikom iznesene utemeljene primjedbe moraju biti uvažene i uzete u obzir prilikom izdavanja dozvole“, rekao je Mišić.
Iako su obje dozvole zakonska obaveza ARTE Recycling ih prema saznanjima u ovome ministarstvu nema i u skladu s tim smatraju da njihov rad nije legalan.
– Mi nismo upoznati da oni djeluju i oni to nebi trebali da rade bez okolinske dozvole. Okolinska dozvola je jedan od uvjeta, uz upotrebnu dozvolu ukoliko je građen objekat. Dakle, po Zakonu oni nebi trebali da rade i tu bi trebala da djeluje inspekcija. Inspekcija treba da utvrdi činjenično stanje, napravi zapisnik i naloži propisane mjere. Nakon ovih saznanja Ministarstvo za prostorno uređenje i zaštitu okolice TK će obavijestiti Kantonalnu upravu za inspekcijske poslove i da postupe u skladu sa svojim nadležnostima, zaključak je Gorana Mišića.
“Termin reciklaža označava pretvaranje otpadnog materijala u novi proizvod i njegovo ponovno korišćenje koje doprinosi smanjenju zagađenja životne sredine, uštedi energije i prirodnih resursa. ”
U slučaju firme “ARTE Recycling” ,Lukavac, ne može se upotrijebiti odrednica “reciklaža”,
nego- kontrolisano spaljivanje guma pirolitičkim načinom.
S obzirom da su mašine sa objavljenih fotografija proizvedene u neko “prahistorijsko doba”,
u društvima koja nisu bile u stanju da proizvedu ispravan giviht, kristalno je jasno da se radi o
turbo-zagađivačima.
Razlika između ove “tehnologije” i zapadne, je kao razlika izmđu “Zaporožca” i “Mercedesa”.
Da bi mlađi čitaoci znali šta je “Zaporožac”, treba kazati da je to bilo metalni “transformer”
koji je dimio kao Millatov GIKIL, a diholjio na škrge .
|
Pa i tu je Besim uzeo pinku pa inspektori zaobilaze tu firmu lakse je zatvarati pekare i male radnjice jer tu je lopovluk a od nas malih obrtnika nemogu dobit mito jer nemamo .treba samo hapsiti sve inspektore koji nerade po zakonu a puno ih je.
Kaznit sve inspektore SVE.SVE.SVE…. sto su tu dolazili, a nisu nista preduzimali za ovo vremena,,,,,a znaju se uvalit nekome ko drzi prodavnicicu i trazit mu dlaku u jajetu to boze u sluzbi naroda….a zaboravili smo prije nekih godina kako su veliki postajali bogati,,,,, brisanjem datuma na artiklima i udaranjem drugih validnih datuma,,,,tipa kajmak,mlijeko itd…a sad Parola kupujmo domace od istih,,,,,,,to me podsjeca na onaj ratni moral…Uzas…
Hvala Sodalive na redovnom izvjestavanju u vezi sa ovom potencijalnom ekoloskom katastrofom u nasem gradu. Sad bi bilo dobro da saznamo postoji li mogucnost gradjanske tuzbe protiv navedenih kompanija..