Aviokompanija Wizz Air u septembru ove godine zatvorit će svoju bazu u Tuzli, što će se negativno odraziti na poslovanje tamošnjeg Međunarodnog aerodroma. Opstanak te zračne luke doveden je u veliko pitanje, a isključivo rješenje je saradnja sa nekom novom aviokompanijom.
Najveća niskotarifna aviokompanija Wizz Aira jučer je donijela odluku na osnovu koje će u septembru ove godine povući svoja dva bazna aviona sa Međunarodnog aerodroma u Tuzli, a izvršit će i ukidanje većine destinacija. Ova vijest je iznenadila menadžment tuzlanske zračne luke koja se našla u velikom problemu.
“Zatečeni smo posljednjom informacijom jer mi ne vidimo niti jedan razlog za takvu odluku. Naime, ovo je rekordna godina za tuzlanski aerodrom po broju prevezenih putnika, jer mi zaključno s 15. julom imamo opsluženo više od 400 hiljada putnika. Na osnovu toga, nijedan ekonomski razlog ne postoji za to da Wizz Air zatvori svoju bazu, ostavivši nas samo kao stanicu”, kazao je za Klix.ba direktor Međunarodnog aerdroma u Tuzli Dževad Halilčević.
On ističe da se tuzlanski aerodrom nalazi u Wizz Airovoj mreži aerodroma, a na nivou svakog mjeseca su bili među prve tri zračne luke.
“Tu se gledaju svi parametri, poput brzine opsluge, minimalnih kašnjenja te popunjenosti aviona, odnosno letova. Dakle, još jednom kažem da nijedan statistički razlog nije išao u prilog navedenoj odluci. U svom pojašnjenju onu su nama rekli da se to dešava samo zbog globalnih ekonomskih pomjeranja koja su prisutna. Mi ništa nismo mogli učiniti da to spriječimo”, ističe Halilčević.
Imali su uslove za dalji rad
Navodi da je niskobudžetna aviokompanija imala sve uslove za dalji rast i razvoj na tuzlanskom aerodromu, a u prilog tome ide i činjenica da se trenutno realizira nekoliko kapitalnih investicija. Među najznačajnijima su izgradnja trećeg gatea te prilaznih svjetala koja bi smanjila problem jutarnjih magli, a koje stvaraju probleme prilikom polijetanja aviona.
Ove investicije bile su i jedan od zahtjeva aviokompanije, a također pratile su i plan razvoja aerodroma koji je u narednim godinama imao intenciju podizanja broja putnika na njih milion godišnje.
“Ovakva odluka Wizz Aira negativno će se odraziti na poslovanje našeg aerodroma, prije svega jer se smanjuje broj operacija. Ukoliko bi situacija ostala nepromijenjena, odnosno ukoliko bismo ostali prepušteni samo njima, aerodrom ne bi mogao opstati jer mi imamo prevelike troškove sa dnevnim radom od 22 sata, što su oni tražili, a mi smo im udovoljili. Kada dobijemo konačan red njihovog letenja, mi ćemo morati izvršiti rebalans našeg poslovnog plana”, nastavlja Halilčević.
Svi poslovni planovi Međunarodnog aerodroma u Tuzli su temeljeni na osnovu rada Wizz Aira, koji predstavlja glavni faktor opstanka ove zračne luke. Naime, od ukupnog broja prevezenih putnika u ovoj godini, čak 85 posto njih je koristilo usluge spomenute aviokompanije.
“Wizz Air nije jedina kompanija. Mi intenzivno vodimo razgovore te tražimo način da prevaziđemo aktuelnu situaciju, odnosno da putnički potencijal koji jasno postoji, iskoristimo sa drugim zainteresiranim avioprijevoznicima, kako bismo nastavili raditi koliko-toliko u istom obimu. Bitno je da mi imamo putnički potencijal, a u rješavanje trenutne situacije se uključuje i naše resorno ministarstvo te osnivač”, dodaje direktor Međunarodnog aerodroma u Tuzli.
Baza otvorena 2015. godine
Svoj procvat Međunarodni aerodrom u Tuzli je počeo doživljavati 29. maja 2013. godine, kada je uspostavljena poslovna saradnja sa Wizz Airom.
Do juna 2015. kada je stigao prvi bazni avion te kada je u suštini otvorena baza, ovaj aerodrom je aviokompaniji predstavljao stanicu. Dvije godine nakon stacioniranja prvog, dovezen je i drugi bazni avion, koji nažalost, u septembru, odlaze iz Tuzle.
Prošle godine Međunarodni aerodrom u Tuzli uspostavio je saradnju sa aviokompanijom RyanAir, međutim ona je kratko trajala zbog problema koji se stvorio u vezi s plaćajnem takse od tri marke, a koju nameće Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA).
RyanAir je od 1. juna ove godine privremeni suspendovao letove sa tuzlanskog aerdroma, ali je opcija za nastavak saradnje i dalje otvorena jer potpisani ugovor nije prekinut.