Toyotin modul gorivnih članaka već je uspješno ispitan na preko 7.000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika, a po novome se ugrađuje i u električne jahte kao produživač dosega.
Toyotina je objavla kako pomorske pogonske sisteme temeljene na vodikovim gorivnim člancima od sada ugrađuje i na manje jahte na kojima će provoditi ispitivanje tehnologije i koje će koristi kao demonstraciju mogućnosti ovakvog pogona.
Njihovo modularno pomorsko pogonsko rješenje koristi vodik kao gorivo, a razvijeno na temelju Toyotine tehnologije gorivnih članaka iz automobila Mirai. Uspješno je ispitano u stvarnim uvjetima otvorenog mora na brodu Energy Observer na preko 7.000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika. Hibridna tehnologija električne energije dobivene iz vodika u ovom primjeru čini mogućom tihu pomorsku i riječnu plovidbu, bez ispuštanja CO2 i drugih štetnih čestica.
Vodik kao produživač dosega baterija
Prošli tjedan je Energy Observer Developments predstavio pogon REXH2 na brodu HYNOVA 40, 12-metarskoj jahti proizvođača HYNOVA Yachts, koji se može koristiti kao brod za dnevne izlete ili kao pratnja superjahtama. HYNOVA 40 je u svojoj osnovi baterijski električni brod, dopunjen produživačem dosega na vodik uz Toyotin gorivni članak snage do 60 kW u svojem središtu.
Ovo je prvi brod za razonodu opremljen tehnologijom gorivnih članaka koji uvodi hibridnu tehnologiju električne energije dobivene iz vodika u širu pomorsku primjenu. Ima kapacitet za prijevoz 12 putnika.
Toyota i inače integrira svoju tehnologiju vodikovih gorivnih članaka u razna prijevozna sredstva, kao što su autobusi, kamioni i čamci. Pored proizvodnje modula gorivnih članaka, Odjel poslovanja s gorivnim člancima u Toyoti pruža i tehničku podršku radi osiguravanja optimalnog korištenja njihovih pogonskih modula.
“Tragom ugradnje našeg modula gorivnih članaka u brod Energy Observer, dodatno smo ga podesili kako bi se mogao spojiti na Hydrogen Range Extender (produživač dosega na vodik) EODev-a. Zajedno s ekipom iz EODev, pokazali smo da su tehnologije nulte emisije i nulte buke za razne oblike mobilnosti i vrste pogona moguće već danas. Omogućavanje raznih oblika primjene je odlična prilika za izbacivanje ugljika iz korištene energije već danas i doprinos razvoju društva vodika”, kaže Thiebault Paquet, Direktor Odjela za poslovanje s gorivnim člancima u Toyota Motor Europe.