Nekolicina avijatičarskih entuzijasta pomoću električnog aviona Pipistrel Velis Electro postavila je nove rekorde za ovaj tip letielice na svoje trodnevnom putu od Švicarske do Sjevernog mora.
Pipistrel Velis Electro, prvi električni avion koji je dobio službeni certifikat tipa Europske agencije za avionsku sigurnost, od ove je sedmice vlasnik i sedam svjetskih rekorda za električne avione. Ovom je slovenskom letielicom skupina entuzijasta protekle sedmice, od 31. avgusta do 2. septembra, preletiela ukupno 700 kilometara na ruti od Švicarske do Sjevernog mora.
Pritom su pokušali, te u konačnici i uspjeli, srušiti čak sedam svjetskih rekorda za električne avione. Njihov pothvat oborio je tako rekorde za najmanju potrošnju električne energije (kWh/100 km), najvišu prosječnu brzinu leta male električne letjelice na 700 kilometara, najvišu visinu leta za ovaj tip letjelice, najduži let na struju u 24, 48 i 56 sati, najmanju potrošnju energije po kilometru i po osobi, najbrže penjanje te najmanji broj zaustavljanja za let od 700 km.
Cilj ovog pothvata bio je pokazati da postoji alternativa sadašnjim avionskim tehnologijama koje su vrlo štetne za okoliš, te da je let bez emisija ugljikovog dioksida moguće već danas. “Našim izvanrednim letom pokazat ćemo da je vrijeme električnih aviona stiglo”, izjavio je Marco Buholzer, pilot ovog aviona netom prije nego su se otisnuli na avanturu.
Slovenska letilica na struju
Pipistrel Velis Electro pogoni elektromotor snage 76 konjskih snaga koji energiju dobiva iz baterija kapaciteta 24,8 kWh, što mu je dovoljno za otprilike 50 minuta leta između punjenja. Raspon krila mu je 10,71 metara, letilica je duga 6,47 metara, a prazna s baterijama teži 428 kilograma. Najviša dozvoljena masa pri polijetanju je certificirana na 600 kilograma, dok je najviša brzina 181 km/h. Za polijetanje i slijetanje ovom malenom dvosjedu potrebno je manje od 250 metara piste.
Prvi je to električni avion sa certifikatom EASA-e, a slovenski proizvođač za njega već ima 31 kupca iz 7 zemalja, kojima će certificirane avione isporučiti već ove godine. Osim toga, neovisni certifikat dobili su i za njegov elektromotor, što znači da smiju svoju tehnologiju prodavati i drugim proizvođačima.