fbpx

Navigacija u Boeingu 747 i dalje se ažurira floppy disketama

3 min. za čitanje

Na virtualnoj sigurnosnoj konferenciji DEF CON održano je predavanje u kojem je haker prošetao kultnim avionom i otkrio neke zanimljive detalje u njegovom hardveru.

Boeing 747, izvorni “Jumbo Jet” ili kako ga neki nazivaju “kraljica neba”, pred krajem je svog životnoga vijeka. Preko 50 godina star model aviona Boeing će uskoro prestati proizvoditi, ali i dalje je riječ o stroju koji fascinira brojne ljubitelje avijacije te koji služi (i služit će i dalje) kao najpoznatiji i najsigurniji predsjednički avionzrakoplov na svijetu, Air Force One.

Model 747-400 predmet je zanimljivog videa predstavljenoga na ovosedmičnoj sigurnosnoj konferenciji DEF CON, a koji možete pogledati unutar ove vijesti. Snimku ovog aviona iznutra načinili su Ken Munro i Alex Lomas, te ga predstavili iz perspektive hakera. Pritom su otkrili neke vrlo zanimljive detalje.

Pouzdani 3,5-inčni floppy

Nakon šetnje avionom, kroz njegove dijelove kojima putnici i obični smrtnici inače ne mogu pristupiti, hakeri su istražili i što se krije u utrobi aviona. Avionika, crne kutije i generalno tehnologija ugrađena u avion su ih, očekivano, najviše zanimali. U kokpitu su pronašli mnoštvo ekrana, koji su prvi puta predstavljeni u modelu 747-400 i tako zamijenili klasične analogne instrumente.

Uspjeli su pokrenuti sisteme aviona pa su pokazali i kako neki od njih funkcionišu. A potom su pronašli i pravi biser – modul u koji se stavlja 3,5-inčna floppy disketa (za mlađe generacije, riječ je o mediju za pohranu podataka izumljenom početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća koji izgleda kao “Save” ikona i koji može primiti 1,44 megabajta podataka).

Uz floppy pogon nalazi se i ladica za pospremanje disketa. One služe kako bi se računar aviona ažurirao navigacijskim podacima, što se čini svakih 28 dana. Za taj proces zaduženi su inženjeri koji pregledavaju avion i brinu o tome da navigacijske baze podataka budu ažurne. Prikaz floppy pogona može se pronaći na kraju sedme minute videa.

Nakon šetnje avionom spomenuti sigurnosni stručnjaci porazgovarali su o sigurnosti njegovog softvera. Kad je riječ o zastarjelim tehnologijama, istaknuli su da, iako se mnoge od njih koriste u izvornom obliku, nisu podložne hakiranju. Ranije je bilo govora o tome da se ovakvi avioni mogu hakirati kroz infotainment sistem namijenjen putnicima, no stručnjaci su takvu mogućnost otklonili.

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Inline Feedbacks
View all comments