fbpx
Ad image

BiH najvjerovatnije neće uvoziti polovne automobile starije od sedam godina

3 min. za čitanje

BiH najvjerovatnije neće uvoziti automobile starije od sedam godina kako je ranije najavljivano jer Savjet ministara još nije usvojio odluku kojom bi jasno bili definisani kriterijumi tehničke ispravnosti uvezenih vozila.

Član Komisije za spoljnu i trgovinsku politiku, carine i saobraćaj u Domu naroda Parlamenta BiH Dušanka Majkić kaže da bi zabrana uvoza automobila starijih od sedam godina mogla biti ukinuta ako bi resorna ministarstva BiH stvorila uslove za to.

– Potrebno je osigurati kvalitetnu kontrolu uvezenih vozila, jer postoji opasnost da bi se ukidanjem zabrane BiH pretvorila u deponiju starih automobila – naglasila je Majkićeva.

U BiH je odlukom Savjeta ministara BiH već osam godina na snazi zabrana uvoza putničkih vozila starijih od sedam godina, teretnih vozila i autobusa starijih od deset godina i priključnih vozila za teretna vozila starijih od deset godina.U Ministarstvu spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH potvrđeno je da je razmatrana mogućnost korigovanja odluke o zabrani uvoza automobila starijih od sedam godina.

– Problem je to što u BiH još nije uspostavljen efikasan sistem kontrole tehničke ispravnosti vozila – rekao je portparol ovog ministarstva Ognjen Begović.

U ovom ministarstvu tvrde i da Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju između BiH i EU zahtijeva ukidanje ili transformaciju odluke o zabrani uvoza vozila starijih od sedam i deset godina.

Međutim, stručnjaci iz ove oblasti kažu da prije eventualnog ukidanja odluke o uvozu automobila starijih od sedam godina, BiH treba da ispuni niz uslova kako saobraćajnice u BiH ne bi bile preplavljene starim vozilima, čime bi bila ugrožena bezbjednost saobraćaja.
U preduzeću “ASA Auto” navode da je veoma bitna bezbjednost svih učesnika u saobraćaju.

– Prisustvo automobila starijih od sedam godina povlači i pitanje tehničke ispravnosti tih vozila. Tehnički pregledi vozila moraju biti rigorozniji – rekao je portparol “ASA Auta” Vedran Peršić.

Prosječna starost automobila u BiH je 16 godina. Ekonomska situacija ne dozvoljava većini građana Srpske i FBiH da kupe nove automobile.

Vozači kažu da bi ukidanjem zabrane o uvozu automobila starijih od sedam godina mogli po nižim cijenama kupiti tehnički ispravna vozila.

Tako bi, tvrde, na autopijacama u Sloveniji mogli da kupe automobil “fijat bravo”, proizveden 1997. godine, za 4.500 maraka ili “reno megan”, proizveden 1998. godine, za 6.000 maraka, kao i “fijat punta”, starog osam godina, za 4.500 maraka.

(SodaLIVE.ba/RTVTK)

Podijeli ovaj članak
6 komentara
Subscribe
Notify of
6 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

trebalo bi pocet uvozit polovan hasvalt stariji od osam godina iz EU.
jer ovaj dzevdin nije ni za k…c!

A sta je sa oldtimerima , npr ako neko vozilo ima status oldtimera kakav je zakon u vezi toga , jeli moguce uvesti takvo vozilo????

Vec imamo oldtimera, ne treba nam vise krseva

Hahah, pa šta drugo i očekivati. Mislim, da bi trebalo bojkotovati uopšte taj uvoz i te granice za uvoz. Ima u ovoj Bosni dovoljno tog otpada, jer su naši ,,specijalci,, uvezli toga čak i više. Neka stoje neko vrijeme, pa dok im cijene ne padnu, onda kupovati, naravno ko može i ko ima dovoljno da izdvoji za tako nešto. Šverceri, lopovi i ostali, uvezli su to da bi zaradili koliko njima treba, ali ko će kupiti, to je pitanje. Jednostavno nas BIH građane, ne voli niko, pa nam i jeste sve ovo naopako, a lopovi samo čekaju, a to sve ide samo njima na ruku.

oldtimeri su auta ,tako bar kazu oni koji ih u svojoj kolekciji skupljaju,automobili koji su najmanje preko 20 godina stara i posjeduju svoje originalne dijelove.

ovo sto se u Hrvatskoj,Srbiji,BiH (u)vozi- cast izuzecima- su uglavnom tehnicki neispravna vozila ,koja bi u bilo kojoj zapadnoj drzavi iz sigurnosnih razloga bilo tesko registrovati.a da ne govorimo o katalizatorima i zagadjenju okolisa.

sve je to u redu ali ja mislim da bi puno ljepse izgledalo na cesti vidjeti golfa cetvorku iz 1998 nego trulhlog golfa dvojku iz 1984 godine,jer prodajna cijena golfa dvojke u bosni i kupovna golfa cetvorke u njemackoj je razlika u 1000 eura,ja sam za ukidanje uvoza starijih auta od 7 godina,jer svako auto koje se uveze je bolje od onoga koje ce gradjanin kupiti na nasoj auto pijaci i koje je vozeno po nasoj cesti zadnjih 5 godina.