Kod svih pomenutih subjekata nadzora predmet kontrole od strane kantonalne poljoprivredne inspekcije će biti:
– posjedovanje dokumentacije koja se odnosi na registraciju djelatnosti prometa sjemena i sadnog materijala , prometa mineralnih đubriva kao i prometa fitosanitarnih sredstava(FFS).
– posjedovanje dokumentacije koja se odnosi na registraciju djelatnosti prometa mineralnih đubriva ,
– posjedovanje dokumentacije koja se odnosi na registraciju djelatnosti prometa FFS-a.
Kontrola propisanih uvjeta koje moraju udovoljavati subjekti nadzora u pogledu kadrova i prostora u kojima se vrši promet istih .
Inspekcijskim nadzorom iz oblasti o zakonu o sjemenu i sadnom materijalu poljoprivrednog bilja bazirat će se na provjeri:
-da li pravna lica koja se bave prometom sjemenskog i sadnog materijala posjeduju registraciju za tu djelatnost kod nadležnog suda a u skladu sa članom 25. i 54. navedenog zakona.
-da li pravna lica koja se bave prometom sjemena i sadnog materijala poljoprivrednog bilja imaju uposlenike odgovarajuća stručne spreme u skladu sa članom 26. i 54.
Da li se u prometu nalazi sjeme i sadni materijal sorti priznatih u Federaciji u skladu sa članom 25.stav 2 i članom 55.
-da li sjemenski i sadni materijal deklarisan u skladu sa članom 21. i 51.
-da li uvezeni sjemenski i sadni materijal posjeduje deklaraciju od ovlaštene ustanove zemlje izvoznice, a kod stavljanja u promet na teritoriji Federacije i deklaraciju u skladu sa članom 29. i članom 58.
Fizička lica i građani ne smiju stavljati sjeme i sadni materijal u promet u skladu sa članom 26. stav 6 i članom 54. stav 5.
Inspekcijski nadzor iz oblasti Zakona o mineralnim đubrivima bazirat će se na provjeri:
-da li mineralno đubrivo stavljeno u promet posjeduje propisane deklaracije te da li je adekvatan način uskladišteno , a u skladu sa Zakonom o mineralnim đubrivima i Pravilnikom
o uslovima za stavljanje u promet, kvalitetu i kontroli kvaliteta mineralnih đubriva te skladištenje i rukovanje mineralnim đubrivima („Sl.glasnik“ br. 90/09)
Inspekcijski nadzor iz oblasti Zakona o FFS-a u BiH će se bazirati na provjeri:
-ispunjavanje uslova u pogledu uposlenika odgovarajuće školske spreme shodno članu 5.
-da li se u prometu nalaze FFS-a čiji je promet i upotreba zabranjena Odlukom Vijeća ministara BiH o zabrani registriranja , uvoza i prometa aktivih materija i FFS-a koje sadrže aktivne supstance čiji je promet odnosno upotreba u evropskoj uniji zabranjen.
S obzirom da su novčane kazne za prekršaje po gore navedenim predmetima kontrole izuzetno visoke i kreću se i do 30 000 KM , očekujemo od subjekata nadzora da će do momenta kontrole uskladiti svoje poslovanje sa odredbama gore spomenutih zakona i time izbjeći bespotrebne neprijatnosti i velike financijske rashode.
Ovo saopćenje za javnost treba svatiti kao edukativnu i preventivnu mjeru Kantonalne uprave za inspekcijske poslove Tk-a nakon čega će inspektori svako iz svoje upravne oblasti u slučaju evidentiranja prekršaja djelovati isključivo represivno.
(SodaLIVE.ba)