Željeznice FBiH: Ne želimo biti kolateralna šteta zbog Koksare Lukavac

4 min. za čitanje

P Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine uputile su danas, 31. oktobra, saopćenje za javnost u kojem su navele kako su izložene neosnovanim pritiscima Koksare Lukavac, te reagovale na, kako navode, niz netačnih i tendencioznih informacija u pojedinim medijima.

“JP Željeznice FBiH već duži period suočene su s iskrivljenom medijskom slikom u bh. javnosti, uzrokovanom objavljivanjem neistina koje direktno utiču na poslovni imidž preduzeća. Naša je obaveza da javnosti iznesemo tačne i istinite činjenice, te pojasnimo pravo stanje, posebno u kontekstu agresivnih i neutemeljenih pritisaka Koksare Lukavac”, navedeno je u saopćenju.

Podsjetili su da su Željeznice FBiH tokom prošle godine pretrpjele veliku štetu usljed poplava i klizišta u okolini Jablanice, što je dovelo do četveromjesečnog prekida željezničkog saobraćaja. Nakon sanacije pruge, zahvaljujući radu Uprave i zaposlenika, poslovanje je stabilizirano i zadržana je likvidnost, iako su brojni izazovi i promjene kod strateških komitenata uticali na finansijsku situaciju.

“Tri naša ključna strateška partnera – Elektroprivreda BiH, Željezara i Koksara – suočavaju se sa značajnim poteškoćama. Rudnici iz sastava Elektroprivrede bilježe smanjenje proizvodnje, Željezara prolazi kroz proces preuzimanja, dok je u Koksari pokrenut stečajni postupak. Sve to direktno utiče na obim prijevoza i poslovanje ŽFBiH”, navedeno je.

Iz Željeznica FBiH naglašavaju da su uvijek djelovali u interesu domaće privrede i građana, te odbacuju navode da su “kočničar” poslovanja pojedinih preduzeća.

“Koksara Lukavac je naš dugogodišnji strateški partner i ŽFBiH su uredno izvršavale sve ugovorene obaveze. Međutim, Koksara godinama ne izmiruje svoje dugove, zbog čega smo više puta tražili izmirenje obaveza. Uprkos tome, početkom februara 2025. bezuslovno smo nastavili prevoz, kako ne bi došlo do blokade poslovanja kombinata”, ističu iz preduzeća.

U junu ove godine, ugovor o prijevozu je aneksiran, a od Koksare je zatraženo dodatno obezbjeđenje za tekuće usluge i otplatu ranijeg duga u ratama. Ipak, uprava Koksare pokrenula je proceduru stečaja.

“Nakon što smo saznali za pokretanje stečajnog postupka, odmah smo inicirali sastanak sa stečajnim upravnikom i predstavnicima kompanije ‘Pavgord’. Na tom sastanku dogovoreno je da se, radi sprječavanja ekološke katastrofe usljed gašenja koksne baterije, nastavi doprema ugljena iz Ploča uz avansno plaćanje. ŽFBiH su to prihvatile i omogućile nastavak rada Koksare”, navode iz ŽFBiH.

Uprava podsjeća da su Željeznice FBiH, i pored velikih finansijskih rizika, pokazale razumijevanje i omogućile opstanak Koksne baterije, ali da i one moraju voditi računa o 2.500 svojih zaposlenika i finansijskoj održivosti preduzeća.

“Zbog sumnje da je Koksara namjerno tražila uslugu prijevoza bez namjere plaćanja, ŽFBiH su 25. oktobra 2025. podnijele krivičnu prijavu protiv odgovorne osobe u tom preduzeću. Trenutni dug Koksare prema ŽFBiH iznosi oko 8,5 miliona KM, od čega više od 2 miliona čini tekući dug”, navedeno je.

Sindikalne organizacije JP Željeznice FBiH podržale su stav Uprave, naglašavajući potrebu zaštite radnika i odgovornog rješavanja duga između dvije kompanije.

Uprava ŽFBiH na kraju apeluje da se što prije iznađe rješenje koje će spriječiti dalje komplikacije u industrijskom lancu Federacije BiH.

“Potrebno je da, uz posredovanje resornih ministarstava, kompanije Koksara Lukavac, Arcelor Mittal (Nova Željezara) i ŽFBiH što hitnije dogovore uslove nastavka saradnje, kako bi se osigurao nesmetan transport sirovina i otprema gotovih proizvoda”, zaključeno je u saopćenju.

Podijeli ovaj članak
Subscribe
Notify of
0 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments