fbpx
Ad image

Cijene goriva u BiH ponovo u porastu

3 min. za čitanje

Cijene goriva ponovo u porastu u Bosni i Hercegovini. Razlog je rast nabavne cijene. Stručnjaci prognoziraju da ćemo litar dizela plaćati preko 3,5 konvertibilne marke. U međuvremenu, građani pronalaze alternativna rješenja.

Imati automobil u Bosni i Hercegovini trenutno je luksuz. Svjedočimo novim poskupljenjima. Pa je tako za samo sedam dana, cijena goriva porasla za otprilike, 10 pfeniga. Građani traže alternative, a jedna od njih je šetnja.

Na pojedinim benzinskim pumpama, litar dizela dostiže čak 3,40km. Neki su, pak, mišljenja da su građani odgovorni za ovakvo stanje.

“Po meni je to i malo. Jedno 5-6 maraka minimalno bi trebala biti litra dizela. Naravno, mi smo krivi za to, mi dozvolili mi dopustili da nam akcize uvode. Igraju se s nama”, kazao je jedan građanin.

Da bi se spriječilo samoinicijativno podizanje cijena goriva, sprovode se rigoroznije kontrole. Iz Federalne uprave za inspekcije poslove navode da je u toku septembra, od 16 inspekcijskih nadzora, pet subjekata zatečeno u prekršaju. U periodu septembar i oktobar, Republička uprava za inspekcijske poslove obavila je 35 kontrola:

“Inspektori su na osnovu utvrđenih počinjenih prekršaja izdali 44 prekršajna naloga u vrijednosti od 206.800 maraka.”

Iako je postojala nada da će se na sjednici Doma naroda Bosne i Hercegovine 4.oktobra, razmatrati o ukidanju akciza, ista je otkazana. Upravo bi ukidanje akciza, smanjenje PDV-a, energetski vaučeri, bili neki od mogućih rješenja, smatra Almir Bečarević, stručnjak za energetiku. Kada je riječ o smanjenju cijena goriva, nije optimističan.

“U narednom periodu možemo samo očekivati porast goriva na benzinskim pumpama, ja očekujem da niti jedan derivat ne bi trebao biti ispod 3km na litar, odnosno dizel će ići i preko 3,5 marke”, kazao je Bečarević.

Drugačijeg mišljenja je Janez Kopač, bivši direktor Sekretarijata Energetske zajednice.

“Cijeli svijet se preokrenuo, zapadni svijet, ka drugoj nafti, neruskoj. Rusi su počeli veoma jeftino prodavati naftu Kini i Indiji. Zbog toga je preostali dio svijeta ima beneficije. Ja sumnjam da će doći do velikog poskupljenja nafte, jer tu ima dovoljno konkurencije”, kazao je Kopač.

U oktobru prošle godine, litar dizela plaćali smo oko 2,40 KM. Danas, isti litar plaćamo skoro jednu marku više. Stručnjaci smatraju da će zbog rasta cijena goriva, građani svoja vozila sve češće ostavljati na parkingu, u garaži. S obzirom da sistemskih rješenja nemamo, jedina alternativa je rigorozna štednja.

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments