Konkurencija je velika, posebno u prehrani, globalizacija je uradila svoje, ali sreća je što imamo podršku domaćih trgovačkih lanaca, kazao je Kolić.
Prehrambena industrija u Bosni i Hercegovini bilježi stalan rast proizvodnje, a i domaće firme koje se bave ovom djelatnošću kažu kako se isplati baviti ovim poslom. Nije uvijek lako, ali uz kvalitetan proizvod može se osigurati tržište, a domaće tržište preplavljeno je kako domaćim, tako i (čini se čak i više) uvoznim prehrambenim artiklima.
Podrška trgovačkih centara
– Konkurencija je velika posebno u prehrani, globalizacija je uradila svoje, ali naša sreća je što imamo podršku domaćih trgovačkih lanaca koji imaju razumijevanja za domaću proizvodnju i pomažu joj koliko mogu, kazao je u razgovoru za Oslobođenje Safet Kolić, vlasnik i direktor firme Coly iz Lukavca.
Ova lukavačka firma u svom programu ima sve vrste tjestenina (rezanci, razni oblici makarona, zvjezdice za supu), jufke za pite i baklave, integralne jufke, a nedavno su počeli praviti i jufke od heljde za pite. Prije nekoliko godina Coly je počeo praviti i medenjake, čajna peciva…
– Zastupljeni smo uglavnom na domaćem tržištu. Radili smo i nešto za izvoz, ali nisu to velike količine. Treba nam dobra marketinška kampanja da bismo se dobro plasirali na stranim tržištima, ali izvozili smo nešto za Sloveniju i nedavno smo manje količine proizvoda poslali u Austriju. Pokušavamo pomalo da ulazimo i na druga tržišta, pa ćemo vidjeti kako će to ići, kazao je Kolić.
Razvoj firme, kako je kazao, sprečavaju neke administrativne barijere koje ih usporavaju u širenju proizvodnih i skladišnih kapaciteta. Kao jedan od primjera Kolić je naveo primjer kupovine zemlje na teritoriji općine Lukavac, gdje su i smješteni, te rekao kako papiri u gruntovnici nisu čisti i treba nekoliko godina da se to očisti.
– I kada treba da se tuži, to sve sporo ide, a i kada se dobije na sudu, naplata je skoro nemoguća, onda firma ode u stečaj i predmet zastari, pa se nema kasnije od koga ni naplatiti. Međutim, očekujemo da naredne godine proširimo proizvodne i skladišne kapacitete, da ih nadogradimo, a nakon toga planiramo i neke nove proizvodne programe. Plan nam je da radimo neke deficitarne proizvode na tržištu BiH, nešto što se ne radi ovdje, što se uvozi, naprimjer čokoladne bananice, poručio je Kolić.
Siguran put
Svoje proizvode plasiraju uglavnom u tržnim centrima širom BiH, sa kojima nemaju problema oko naplate, a u sklopu firme imaju i jednu maloprodajnu radnju. Međutim, nije to smjer u kojem će ići u narednom periodu.
– Naša primarna djelatnost je proizvodnja i razvijaćemo se dalje u tom smjeru, a što se tiče otvaranja novih prodavnica – o tome nismo razmišljali. Idemo sigurnim putem u proizvodnji, bez velikih kreditnih zaduženja jer je tržište nestabilno, tako da idemo korak po korak u svom razvoju, istakao je Kolić.