Danas se navršava tačno godina dana kako putnički vozovi ne saobraćaju Tuzlanskim kantonom.
Putnički vozovi su tuzlanskim područjem saobraćali 133. godine u kontinuitetu, pa i u periodu agresije 1992-1995. godine kada su bili osnovni vid prijevoza putnika. Zbog toga su se oglasili iz NGG “Prijatelji željeznice” Tuzla, njihovo saopštenje prenosimo u cjelosti:
“Naime, iako se zbog neplanskog i nemarnog upravljanja željezničkim prijevozom putnika, putničkim vozovima u postdejtonskoj BiH nije dobro pisalo, “prvostepenu presudu” ovom saobraćaju na tuzlanskom području dale su Željeznice FBiH 2012. godine zaustavljanjem saobraćaja putničkih vozova na relaciji Tuzla-Brčko-Tuzla. “Drugostepena presuda” došla je 14.decembra 2019. godine, kada su Željeznice RS-a zaustavile saobraćanje svojih putničkih vozova Doboj-Tuzla, u blizini međuentitetske granice na stanici Petrovo Novo.
Dakle, umjesto da nas u 21. stoljeću željeznički putnički saobraćaj povezuje, on nas razdvaja. “Apelacije” na ove neutemeljene “presude” i inicijative da se ponovo pokrenu putnički vozovi uputili smo svim nadležnim:
- Ministarstvu prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine: u saradnji sa svim nadležnim operaterima pokrenuti međunarodni putnički željeznički saobraćaj na relaciji Sarajevo-Doboj-Tuzla-Zvornik-Beograd;
- Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija: proglasiti liniju (Sarajevo)-Doboj-Tuzla i Tuzla-Brčko-Tuzla od interesa za Federaciju Bosne i Hercegovine i istu sufinansirati shodno zakonu;
- Ministarstvu trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona: proglasiti putnički željeznički saobraćaj na relaciji Dobošnica-Lukavac-Tuzla-Dobošnica i Tuzla-Živinice-Banovići-Tuzla od interesa za Tuzlanski kanton i iste sufinansirat shodno zakonu;
- Željeznicama Federacije BiH: na osnovu dobiti iz teretnog saobraćaja koja se najviše prihoduje s Tuzlanskog kantona, održavati minimalno jednu liniju lokalnog ili međuentitetskog putničkog voza na Tuzlanskom području;
- Željeznicama RS-a: zbog građana Doboja, Petrova, Lukavca i Tuzle, ponovno produzite saobraćaj bar jednog para putničkih vozova na relaciji Petrovo Novo-Tuzla.
- Bosanskohercegovačkoj Željezničkoj Javnoj korporaciji i nadležnim entitetskim ministarstvima saobraćaja,te Vijeću ministara BiH: povucite planirana sredstva iz fondova EU i ista u najkraćem roku uložite u modernizaciju i elektrifikaciju pruge Doboj-Tuzla-Zvornik, Tuzla-Brčko, te izgradnju pruge Banovići-Vareš.
ŽFBiH isplacuje ekstra plate. Preduzece za uhljebe i podobne(sda kadar). 90% njihovog saobracaja vuce Gikil.
Slican scenario kao sa bh telekomom.
Kada se Gikil zatvori kupice ih ŽRS.
E onda ce biti kuku lele.