Na današnji dan prije 20 i 15 godina BiH izgubla dva muzička velikana

3 min. za čitanje

U pitanju su Davorin Popović i Adi Lukovac, obojica iz Sarajeva. Iako su pripadali totalno drugim generacijama i muzičkim stilovima, obojica su ostavila neizbrisiv trag na BiH muzičkoj sceni.

Davorin Popović

Danas se obilježava 20. godišnjica smrti bosanskohercegovačkog muzičara Davorina Popovića. Bio je član Indexa, jedne od najpopularnijih grupa na području bivše Jugoslavije.

Rođen je 1946. godine u Sarajevu. U djetinjstvu je dobio nadimak Pimpek zbog male izrasline koja se nalazila blizu njegovog uha. Bavio se rukometom i košarkom. Bio je kapiten Košarkaškog kluba Mlada Bosna, a kao standardni prvotimac odigrao je više od 500 utakmica. Studirao je na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu.

Muzičku karijeru započeo je u grupama Lutalice i Pauci, a 1964. godine postaje pjevač Indexa. Tri godine kasnije nastupaju na festivalu Vaš šlager sezone i od tada postaju izuzetno popularni. Iako su Indexi postojali skoro četiri desetljeća, izdali su samo dva službena albuma: “Modra rijeka” (1978.) i “Kameni cvjetovi” (1999.). Popović je izdao i solo albume “Svaka je ljubav ista (osim one prave)” (1975.) i “S tobom dijelim sve” (1984.) na kojima je sarađivao s kolegama iz benda. Ipak, snimljeno je znatno više kompilacija pomenutih ostvarenja.

Ado Lukovac

Adi spada u pionire elektronske muzike u Bosni i Hercegovini. U svojoj muzici je uvijek provlačio etno motive (saz, napjevi), i dugo vremena djelovao skupa sa grupom Ornamenti, koji su bili bliski ideji „elektro ambijent etna“. Osnovali su i etiketu PSW (Post War Sound) kao i studio, pod kojom su i objavili svoja dva albuma. Bio je saradnik Dine Merlina na albumu Sredinom.

Na današnji dan prije tačno 15 godina javnost Bosne i Hercegovine i cijelog regiona potresla je vijest o smrti Adija Lukovca, istaknutog bosanskohercegovačkog umjetnika, muzičara, kompozitora filmske muzike, čovjeka koji se smatra pionirom elektronske muzike u BiH. Bh. reditelj Dino Mustafić, koji je s Lukovcem sarađivao na svom debitantskom filmu “Remake”, kaže kako je Adija cijenio i volio jer kod njega muzika nikada nije bila ilustracija i nije bila atmosfera, nego je bila jedan novi semantički plan tog kadra, muzika se s njim organski stapala i postajala neraskidiva sa tom scenom

OZNAKE:
Podijeli ovaj članak
1 komentar