fbpx
Ad image

Saopćenje: Hitno uspostaviti putnički željeznički saobraćaj u Tuzlanskom kantonu

2 min. za čitanje

Pod hitno uspostaviti putnički željeznički saobraćaj na Tuzlanskom kantonu! Bliži se godina dana kako je Tuzlanski kanton ostao bez željezničkog putničkog saobraćaja, a rješenje nije na vidiku… Dana, 15.12.2019., nakon 133. godine kontinuiteta u prijevozu putnika željeznicom, Tuzla i Tuzlanski kanton su ostali bez sigurnijeg, udobnijeg i ekološki prihvatljivijeg vida saobraćaja.

Do tada, putnički željeznički prijevoz na Tuzlanskom kantonu obavljale su Željeznice Republike Srpske i to na relaciji Doboj-Tuzla-Doboj. Radilo se o vozovima koji nisu imali prilagođen red vožnje potrebama stanovništva Tuzle i Lukavca, ali oni su bili kakva takva veza sa Dobojem i dalje ka Sarajevu, Zenici, Banjaluci ili Bihaću. Tuzlanski kanton, iako najmnogoljudniji kanton u Federaciji BiH, iako ostvaruje veliki prihod Željeznicama Federacije BiH kroz teretni željeznički saobraćaj, jedini je na prugama federacije na kojim ne saobraćaju putnički vozovi.

Stoga, zahtjevamo od Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine, ali i Vlade Tuzlanskog kantona da prije svega osiguraju željeznički putnički saobraćaj na linijama koje povezuju gradove Tuzlanskog kantona, i to: Banovići-Živinice-Tuzla-Banovići i Miričina/Dobošnica-Lukavac-Tuzla-Dobošnica/Miričina.

Na ovaj način bi se smanjile saobraćajne gužve u gradskim centrima, povećala sigurnost u saobraćaju, smanjili izduvni gasovi i zagađenje vazduha, osigurala udobnost i jeftinije karte putnicima, razvio turizam. Budimo kao region koji sve više ulaže u željeznički putnički saobraćaj, pa onda i kao moderni svijet gdje je željeznica glavni vid prijevoza, gdje su željezničke stanice središta društvenog života, ali i trgovine i turizma, navodi se u saopćenju Neformalne grupe građana “Prijatelji željeznice” Tuzla.

Podijeli ovaj članak
2 komentara
Subscribe
Notify of
2 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

Da je rukovodstvo željeznica sposobno koliko nije, dosada bi pruga Tuzla-Doboj bila elektrifikovana, od kraja rata 50 Km pruge nisu uspjeli staviti pod napon, to je sramna činjenica.Da imamo struju na pruzi prevoz bi bio jeftinji, brži, bolji, manje zagađenje itd

Željeznica je nezamjenjiva.Mnogo bolja,jeftinija,ekološki održiva. Ne samo za teretni,nego i putnički saobraćaj. Sa izgradnjom tuzlanskog novog TA bloka, vlastita energija bi bila zagarantovana.O udobnoasti nije potrebno trošiti riječi. Za vrijeme Olimpijade u Sarajevu legendarni Bosna-expres je bio zaista pojam udobnosti. Željeznica je kraljica i kralježnica prijevoza jedne zemlje. Potrebno je uložiti znatna sredstva i modernizirati pruge i garniture.Ali bi se sve isplatilo. Ko želi da vidi kakva je država,dovoljno je pogledati pruge i vozne garniture.