Američki kupci koji ne žele nikakav kontakt sa zaposlenicima radnji mogu posjetiti neku od trgovina Amazon Go i šoping obaviti beskontaktno. Uskoro će tako moći i sve kupljeno platiti.
Amazon je još početkom 2018. godine otvorio svoje prve trgovine bez blagajnika, u kojima kupci potrebne namirnice samo uzimaju s polica, te na kraju – samo izađu iz trgovine, dok se naplata vrši automatski putem mobilne aplikacije kojom su se prijavili na ulasku. Lanac dućana Amazon Go od tada je narastao na njih nekoliko desetaka diljem SAD-a, a Amazon i dalje radi na popularizaciji beskontaktne trgovine, pogotovo u eri koronavirusa kada je potrebno održavati razmak od drugih ljudi i ne dirati sve i svašta rukama.
Njihova najnovija inovacija je Amazon One, sistem koji prepoznaje korisnika na temelju njegovog otiska dlana. Za korištenje istoga prvi puta potrebno se registrovati i dati uređaju dlan na “uvid”. Ovaj će ga – bez kontakta – snimiti i pohraniti, a kasnije će se autorizacija kupaca provoditi jednako tako, samo postavljanjem dlana iznad čitača.
Biometrijska beskontaktna provjera dlana
Sistem će, kažu u Amazonu, prvo biti u primjeni u nekoliko njihovih trgovina bez blagajnika. Kasnije ga planiraju ponuditi i drugim kompanijama koje ga mogu, ovisno o potrebama, koristiti umjesto autentifikacije korisnika prilikom ulaska u prostor (npr. stadion), za provedbu plaćanja, umjesto pokazivanja raznih “loyalty” kartica za skupljanje bodova vjernosti i slično.
Za prepoznavanje jedinstvenog izgleda dlana koristi se tehnologija računalnog vida. Dlan je potrebno iznad čitača zadržati tek oko jedne sekunde, da bi se on uspješno očitao a korisnik biometrijski potvrdio svoj identitet.
U Amazonu kažu kako su se za dlan odlučili jer, za razliku od skeniranja lica, nudi veću razinu privatnosti. S druge strane, za razliku od otiska prsta, dlan je moguće preciznije snimiti bez izravnog kontakta čitača i korisnika, što je posebno korisno u doba pandemije.