Za razliku od velikog brata Passat Varianta, karavanska verzija VW Golfa čine svega 20-ak posto ukupne prodaje “njegovog veličanstva iz Wolfsburga”.
Ipak, Volkswagen je održao tradiciju i predstavio karavanske izvedbe Golfa “Osmice”. Cilj je da se ne prepusti prevelik dio terena tehnološkim klonovima Škodi Octaviji Combi i Seat Leonu ST, kod kojih karavani mnogo više učestvuju u prodaji.
Karavanski Golf stiže u običnoj Variant izvedbi i kao Alltrack s off-road i sportskim elementima. Punih 35 centimetara karavan je duži od hatchbacka, s kojim je identičan do B-stuba, a onda se linija krova lagano spušta i završava u spojleru na vrhu poklopca prtljažnika.
Kada se uporedi s prethodnim Golf Variantom, karavanska “Osmica” je produžena za 66 mm, odnosno na 4,63 metra između krajnjih tačaka, odnosno 2,69 mm međuososvinskog razmaka.
Rast dužine i međuosovinskog razmaka osjeti se u unutrašnjosti, gdje je prostor za noge putnika na stražnjoj klupi narastao sa 903 na 941 milimetara. Prtljažnik nije tako drastično uvećan, tek šest litara pa prima 611 litara u osnovnoj konfiguraciji, odnosno 1642 litra (+22 litra) ako se preklopi zadnja klupa.
Kao i dosada, Variant preuzima motore hatchback verzije, s izuzetkom osnovnog najslabijeg 3-cilindričnog turbobenzinca (90 KS). To znači da se u paleti benzinaca nalaze jača verzija istog 1.0 TSI motora sa 110 KS, te 1.5 TSI (130 ili 150 KS) s promjenljivom geometrijom turbine i deaktiviranjem dva od četiri cilindra.
Svi benzinci dostupni su i kao “mild hibridi” oznake eTSI, s 48-voltnim sistemom i 7-stepenim DSG mjenjačem. Tu je i 2,0 litarski turbodizelaš u verzijama sa 115 i 150 KS, opremljen dvostrukim SCR-katalizatorom i AdBlue ubrizgavanjem za smanjenje emisije azotnih oksida.
Verzija Alltrack ima povećan razmak od tla, crno urezane točkove, crne bočne okvire oko otvora točkova i zaštitu podvozja, specifične prednje odbojnike s integrisanim LED maglenkama kao u GT modelima. Pokreće je 2,0 litarski TDI turbodizelaš koji snagu od 200 “konja” prenosi na sva četiri točka.