Razmjena kratkih zabavnih videa ono je što je proslavilo kineski TikTok i učinilo ga hit aplikacijom, pa su iz Facebooka brže-bolje sličnu funkcionalnost pridodali i svom Instagramu u trenucima kada bi TikTok mogao biti zabranjen u SAD-u. Piše bug.hr
Instagram je u ljeto 2016. godine “posudio” od tada megapopularnog Snapchata njihovu najkorišteniju opciju dijeljenja sadržaja – i tako su nastali Instagram Stories, koji su nakon nešto više od pola godine pridobili više korisnika nego ih je Snapchat ikada imao. Priča se ove godine ponavlja s TikTokom, aplikacijom kojoj u SAD-u prijeti zabrana, pa su vodeći ljudi Facebooka skočili iskoristiti tu priliku i u Instagram su integrirali nešto što se naziva Reels.
Kako im je pokušaj lansiranja samostalne aplikacije Lasso neslavno propao, ne uspjevši pridobiti iole zapažen broj korisnika, u Facebooku su sada odlučili unutar svoje druge aplikacije ubaciti cijeli jedan novi dio, baš kao što su to učinili i sa storijima. Reels, shvatili ste, ima cilj imitirati TikTok, poslužiti za dijeljenje kratkih zabavnih 15-sekundnih videa, te publici pokušati nadomjestiti iste funkcionalnosti koje ima kineski im uzor (dodavanje zvuka, efekata, ubrzavanja/usporavanja i slično).
Reels je moguće kreirati u dijelu aplikacije Instagrama gdje nastaju i storiji. Kada ste na glavnom feedu, potezom prsta udesno (iPhone korisnici) dolazite do novih mogućnosti Instagrama. Osim opcije prijenosa uživo, kreiranja 24satnih storija, sada postoji opcija kreiranja kratkih video uradaka.
Da biste ih kreirali trebat će vam malo istraživanja i nešto više strpljenja. Iako maksimalno pojednostavljena video montaža, ipak zahtjeva vremena za usvajanje i fluidno korištenje.
Nakon što kreirate svoj prvi reels, njega je moguće objaviti na vašem profilu pod novim objavama te istovremeno ga Instagram pohranjuje u novi sektor vašeg profila pod ‘reels’ objave. Sada uz same objave vaš profil sadrži i reels videa te igtv video objave.
Maksimalno pojednostavljena priča jest ta da Instagram korisnicima nudi brzo i lako usvajanje ‘light’ sadržaja. Na svakom korisničkom profilu postoji ‘gradacija’ contenta, od najjednostavnijih objava/fotografija do kratkih zabavnih video formata te na samom kraju IGTV-a koji ima ulogu duljih video formata s više informacija.
Instagram Reels sadržaje “gura” i kroz pretraživač, o preporučuje (Featured) one sadržaje za koje misli da će biti popularni, u nadi da će se isti viralno proširiti. S druge strane, ovim preporukama te plasiranjem reelova pred veći broj gledatelja pokušavaju i natjerati autore sadržaja da ih snimaju što više, ne bi li Reels što prije i što bolje zaživjeli.
Imate li kvalitetan sadržaj, a još nemate publike za njega, kroz Reels možete pronaći više gledatelja i prikupiti nove pratitelje, poručuju iz Instagrama, te tako pozicioniraju Reels kao alat za izgradnju baze sljedbenika i način da vas, kao autora, otkriju novi korisnici.
Lajkanje, komentiranje i shareanje dostupno je i za reelove, kreiranje sadržaja i njegovo gledanje gotovo je potpuno isto kao i u slučaju storija, pa u Instagramu ovime riskiraju pretrpati aplikaciju funkcionalnostima koje si međusobno sliče i isprepliću se. No, mala je to cijena za pridobiti novu publiku koja bi uskoro mogla ostati bez TikToka i treba im na vrijeme ponuditi alternativu, a sada je doista imaju. Reelsi su automatski dostupni svim korisnicima Instagrama, tako da je već i to ogroman broj potencijalnih konzumenata za novi sadržaj, ali isto tako i za reklame koje se mogu plasirati kroz ovaj novi kanal.